venerdì 27 giugno 2008

’Ndrangheta – Genealogica XV

~
La ’ndrangheta è il solo sodalizio criminale presente in tutto il mondo e, a differenza di mafia e camorra, è riuscita ad adattarsi ai processi di modernizzazione

Nel mondo, la rete della ’ndrangheta è enorme. È una della poche organizzazioni criminali presente dall’Europa alle Americhe, dall’Africa all’Asia, all’Oceania


’ndranghetan sysslar mycket med internetbedrägerier men har även hela monopolet på kokainhandlen i Europa, det är inte värt så lite det, deras omsättning når omkring 44 miljarder euro per år


Jag skulle vilja be er att handla med andra narkotikamedel, för det ligger i mitt intresse att ni istället stödjer Cosa Nostra, som bland annat är hemmahörande i mitt Val Demone, på Sicilien

som plus i kanten så är det värt att nämna att Cosa Nostra är modernt og internationellt och anställer folk från alla världens hörn, emedans ’ndranghetan allena anställer sådana av calabriskt blod, de kallar dem mer värda

det går inte riktigt ihop med min humanliberala filosofi

~


Det går alla tiders att stödja calabrisk verksamhet med. Santa.

citat o källa, “’Ndrangheta, una potenza mondiale”, i Il Gazzettino, 17 agosto 2007 p. 6, samt “Calabrische maffia heeft miljardenomzet”, i De Telegraaf, 21 mei 2008

Jag refererar ovan till Val Demone vilket är förtäljt kring här - Feudo di Lando (Gen. VII), Cosa Nostras historia, eller snarare dess samhällskontextuella framväxt framkommer nog gott här.

Andra om: , , , , , , , , , , , , ,

1 commento:

Anonimo ha detto...

Viva Santa