giovedì 19 giugno 2008

Sverige förlorade

~
och Reinfeldt hejade på





















~

Ja, svårare än så är det nog ej att illustrera den för många, med både fotboll och EM-symbolik, utifrån många synvinklar, väldigt mörka dagen när småsinta stasiaktiga, nej förlåt KGB-aktiga, Vitryssland förlorade mot storebroderbjörnen Ryssland, och svenskarna fick betala det fulla priset, emedans Reinfeldt hejade galet på.

Mina tidigare svartbruna kängor om EM-nationalismen, se EM-kval, där man kan se FRA:s legitima mål (Sverige gjorde ju inga sådana, förutom käppare Reinfeldt, som just gjorde självmål, men det är ändå Lagerbäck som krävs på avgång, att hans laglösa bäck försänks ner i sumpmarken), av säkerhetsskäl utlyste jag dock ett varningsbrev till terrorister, om de nya moderaterna, vilket kommer synas i nästkommande val då det positiva med FRA innebär mindre politisk uppslutning till politiker o det svenska politiska systemet, vilket bör sättas i relation till Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna vilket skulle bli juridiskt bindande genom Lissabon (vilket ju får sägas vara strängt behövligt då stasiländer som Sverige inte har författningsdomstolar som stoppar förtryckarlagar) när vi blir Sverige-DDR II, samt DDR I.

Sverige har förlorat sin raison d'être som stat och bör upplösas, för jag är ändå hellre dansker.

2 commenti:

A-K ha detto...

Hehe, jag gillar helt klart din koppling till baloto. Tack för ett gott skratt ;o) - mitt i allvaret.

Anonimo ha detto...

Äh, vi kan skrika, gråta, bryta ihop, mailbomba, bloggbäva, skriva brev och insändare - vad hjälper det?

Vi har med politiker att göra - inse det! Och inte hjälper det att byta ut dem mot andra politiker...

Frågan är VAD man KAN göra? Jag vet då inte...