giovedì 12 giugno 2008

Svarta känslor

~
i livet vi gingo
böjda mot jorden
i våra vanliga tankar

vi sågo ej solen
för de idel mörka levandehålen

vi levde ej livet rätt
på det sätt, vi så alltid oss tänkt

vi gräto, pinades samt suckade

lyfto så vi gjorde, på huvudena
knäppte händerna
vyade upp gentemot skyn
från den mörka dalens botten
började gingo i solens sken

själen tyngdes ack
av andra plågor än kroppens
stod på orätt plats i livet

stodo vi gjorde, vid våra redda gravar
kände förintelsens lag
fallen över oss, likt en skugga det var

bävade og ryste, gjorde vi,
fastän vi gingo i sola strålasken

vi kröpo intill varandra o grät
tårarna förblandades
i tårkyssen som där blivo

pärlor skapades

gnistrade av solens sken
samt själens mörka

deflourering

~


Andra deflourister: , , , , , ,

6 commenti:

Anonimo ha detto...

Usch...det ger mig rysningar. Verkligen svarta känslor.

Måste bara få kommentera ditt knull inlägg!

Ha ha ha ha ha störtskönt!

Ha det bäst/

Anonimo ha detto...

hehe, ja visst skall man lyssna på mig! ;P annars jag kanske fängslar dig! :D haha

Hehe, ja jag ångrar att jag inte gick tillbaka dit igen, men kanske kommer det fler tillfällen.. för dem lär ju inte har plötsligt slutat att bete sig så liksom.. ;P

ja vad man tjänar... det är inte mycket men det är väl 0,3öre/sidvisning (har jag för mig), det är iaf 150:-/5000sidvisningar... så först måste man under en månad nå 5000sidvisningar och sen får man betalt för varje sidvisning oavsett hur många eller få dem än är! så det kan bli en hel del om man har mååånga sidvisningar.. men inget att försörja sig på enligt mig... men vissa kan det så det är ju bra! :)

A-K ha detto...

Vemodsvacker svärta.

Anonimo ha detto...

Tungskrivet....

Angie Roger ha detto...

att gå från det mörka till det ljusa, att välja livet framför döden är mina tankar om detta sköna alster, som är skrivet på det uråldriga sättet, vilket höjer det avservärt i skrift som tolkning
Det är en mycket mäktig dikt, som också för tankarna mot den eviga föreningens tvåsamhet .. underbart vackert skrivet

Anonimo ha detto...

*Wow!* En vintage poem som ska läsas sakta och avnjutas:) Bravo Steve! :) Underbart skrivet!