domenica 15 giugno 2008

Rätten att bära vapen - in Texas style

~
På svenska låter det andra författningstillägget i USA:s författning så här:

En väl reglerad milis, nödvändig för säkerheten i en fri stat, rätten för folket att behålla och bära vapen, skall inte inskränkas

ändå, äskar de att

Hamas
Hizbollah
Al-Qaida
Talibaner
Osamagänget
Irakier

samt många därtill, just skall avväpnas från dessa, sina rättigheter



















~

+ Postmodernisme premillénaire

Taggar: , , , , , , , , .

Censurerat utav media.

4 commenti:

A-K ha detto...

Japp, typisk förmyndarmentalitet - "vi kan hantera det, det kan inte ni". Men de bevisar återigen att de inte är så bra på att hantera sina vapen själva...

Anonimo ha detto...

Hellu, tack för kommentarerna på min blogg! Tyvärr är mitt intresse för politik och liknande inte så stort så jag har inte mkt att säga om detta inlägg.. =S

Angie Roger ha detto...

Det är bara en gud som kan bära makten, för många av dem lutar mot kaos, rädslan att förlora kontrollen av det goda ...

Anonimo ha detto...

Försvann du? :) Inte vet jag om jag har kommit med mina kommenterarer där i din blogg... :)