sabato 23 maggio 2020

Shape Shifter - West Coast IPA



 


min första burköl på minst tjugo år, minus någon eventuell efterfestsöl som slunkit ned, men denna är från självaste London så det finnes därvid grund att testa den, även om jag är så frukstansvärt trött på alla dessa alldagliga öl som försöker apa efter IPA från västkusten i USA, av anledningar som är mig oklara än till denna dag, varför liksom? Att de ofta äro i burk ger mig änn mer avstånd.

Upphäld i ett glas, behaver denna en tydlig beska, inslag av mango, tallbarr, passionsfrukt samt grape, säges det.

Eller, knappt så.

Jag vet inte varför någon skulle vilja dricka urvattnat themsenvatten på Västkusten i USA där Stilla havet finns att tillgå, särledes i denna blaskiga taskiga träiga talliga sötvattenblasfemiska träsk-IPA.

Så ja, är jag törstig i slutet av en efterfest som hållit på lite för länge så funkar denna suveränt att ha tillhanda i kylen.

















~
 

Nessun commento: