giovedì 24 marzo 2016

Efter alla dessa år, i tysto, ack ej i blindo – Min musa Maria


Du håller en bibehållen og väldigt varm plats i mitt hjärta, vid tanken om dig mitt hjärta direkt brisar hett, du kommer för alltid bli den som för mig påstartade, samt vidgjorde, mitt poetiska skrivande ock kynne, för det är jag dig för evigt tacksam, jag har sagt det förr, jag säger det ånyo nu. Ditt intryck i mig, på mig, går så ej att värdera i ord, jag är dig förevigt skyldig.

Du är min musa, även än till denna dag, min Erato.
Du är min Maria

Dessutom, ser jag nu, liksom då, att du är en av de absolut vackraste jag någonsin beskådat, detta är ej så, en rosaskimrande halvsanning, jag menar det så innerligt, jag har mer än säkerligen sagt det förr, det törs å återupprepas, helst var dag, ditt sinne av dylika ord bör nås. Du är själslig magik.

Du är sagolikt fager, denna gudinna, från topp till tå, från inuti og ut. Oavsett dina skepnader, du är helt magnifik, celeste i din essens, ditt divina anlete, din erotiska mun, därifrån din himmelska röst är sprungen, og inte mindst, utan ännu mer, dessa starka magiska ögon, med skimmer av diamant samt opal, förandes en ända in i din djupaste själ, som att vya in i universums allra heligaste sfär, hur kan man någonsin blinka eller titta bort, vid dig. Det finns inget vackrare att bese.

du underbara underbarhet, du sköna underbara underbarhet, du fagerhetens Afrodite, du är kärlek, du är amour

Maria, du kära, du andas poesi, du är poesi
jag andas dig, m’amour; tu est divine

Maria, tu sacré














~


Nessun commento: