martedì 26 maggio 2009

Utrotningshotade

~
möter du en Gunilla, Kjell eller en Irene
så är det en rar art du stöter på
ty bjud dem på en kopp kaffe eller något
innan deras tid hädangånget gått

~


Sydsvenskan 070116 som hade scoopet att inte ett enda barn döptes till dessa namn år 2006.

Nya namnlistor finns i Afton, Allt om barn, Aob, Klikk

Jag har tidigare skrivit om några namnbetydelser som är personligt relaterade till mig själv, t.ex. om efternamnen Lanza, Kalonymus, לנדאו, som är tillikt rart: Nome di Lando.

Betydelsen av Kennedy skrev jag där, Barack här - Mona är upplysande för den konstintresserade.

~~~Från Arkivet~~~

080526 - Citroën. Osså om själva efternamnet.

~

Andra om: , , , , ,

1 commento:

A-K ha detto...

Då får jag visa "min" Gunilla lite extra omtanke. Förvisso är hon rar, men inte visste jag att hon var så sällsynt ;o)