venerdì 29 maggio 2009

Din titulation

~
du är ingen drottning
ingen prinsessa
ock heller ej en gudinna

du är falsk
ditt hjärta talar lögn
din mun likaså

kylan i din själ
gör att man fryser vid sin barm

det är tragiskt hur du förstör
destruerar dina sagor
för det är just vad du gör

lurar samt ljuger
men ändå smälter jag inför Dig

i mitt sinne är du
för evigt den gudinna
som förlorade allt
även dig själv

~


Se kanske även mina Kraft, Samstämighet, Kluven tunga.

I Malaysia skall det tydligen bli förbjudet att benämna motpart som 'ful' så jag gjorde mitt härvida bästa att förfula, men det lyckades ej så bra, en gudinna är ju alltid en gudinna, lagligt. Afton. Blogghelvetet kommenterar detta med, de flesta andra som kommentera skrev så fult så.

Andra filurer skriver: , , , , , , , , , , , ,

~~~Från Arkivet~~~

080529 - Bedjan. Mycket trevligare o smått mer uppskattandes.

~

5 commenti:

Petra ha detto...

haha även förnedra gör du på ett snyggt vis, ja, du blir nog friad där i Malaysia:)

Daniel ha detto...

En mindre i maleysisk fängelse!

Night Soul Woman ha detto...

Ajdå:) Hehehe romantiskt och realistiskt och läskigt skönt skrivet:D

Du har du lyckats med bravur!

night soul igen ha detto...

woops :D

Du har lyckats med bravur, jag måste sluta dricka så mycket kaffe :D

sussi ha detto...

snacka om extremcensur; haha värdelöst. Ett ord kan man alltid går omkring fast ibland kan man drabba av lätt ångest när ordet är precis rätt för vad man vill säga.

fin dikt, kändes brutal