mercoledì 23 gennaio 2019

Innehållslös kärlek

 
Dina ord var osanna
du kärlek spridde strött
utan att orden innerligt mena

jag öppnade mig, o älskade dig
jag gör så än till denna dag
o in i evigheten såsom jag sa

min kärlek till dig är beständig
den vänder ej på ack allena en dag

mitt hjärta måst förslutas
du är där förevigt förborgad
oavsett om du så önskar eller ej

ingen annan kommer komma in
innanför det skal jag så flagrant slagit upp
det är din plats allena
min ödes sång
har mig så sagt

synd att du ej detta förstått
synd att du sa du kände samma
fast du bara lurades
eller ja, vaknade upp en dag
o sa att orden var utan bäring

lämnar mig sårad, totalt förkrossad
og ensam kvar, mitt hjärta är så ömt
så skralt

förstår du ej detta?
bryr du dig ej om detta?

varför älskar du ej mig?













~
 

Nessun commento: