martedì 12 aprile 2016

Melina


Melina
Melina

du får ej känna inre pina
då din själ ju tillhör de inre fina

dåligt självförtroende
osäkerhet
rädsla
deppighet

ej karaktärsdrag som i dig hör hemma
då vi kommom från samma hemman
jag med säkerhet detta kan säga

genom vår gemensamma uppväxt
du till din lillebror dina goda kvalitéer
hela tiden delat med dig
vilket gjort mig till den jag är idag

inte bara mitt inre du format
utan även mitt yttre du omformat
när du både vett og ovett mig inslago

så man kan således säga
att du betydelsefull varit

ett gott hjärta du behjälpt mig med
ett gott hjärta du gav

en bruten näsa jag på köpet ehuru fingo
vilket var priset man fick betala
när man din plats i bilen försökte stjäla

din plats i mitt hjärta
ingen kan stjäla

den där fastetsad är
helt orubblig och starkt situerad
som din starka personlighet

i din närhet
det finns många som dig älskar
älskar dig för den du är
för den Melina du alltid varit
den Melina du alltid kommer vara

hoppas du i ditt inre finner
den Melina du vill vara
den Melina du söker
men den Melina som vi alla andra redan funnit

den Melina vi alla älskar

















~

Nessun commento: