sabato 21 novembre 2015

Min musa Maria


vandrandes genom livet
ensam i sitt själv
levandes i sig själv
varandes i sin entitet
lycklig

samtidigt olycklig
i sitt varande
längtandes
suktandes
önskandes
efter dig
ja, Dig

fann dig där för stunden som blev
ett ögonblick
ögon mot ögon
ögon i ögon

min själ gick in i dig
din själ gick in i min
själarnas möte
andarnas innerliga kram

jag mötte dig
vi möttes
en stund, ett ögonblick
en evighet
vi försvann

olika liv, långt långt bortifrån
min suktan, önskan, längtan, efter Dig
kvarstår ack

dina ögon, din charm, din utstrålning
din värme, ditt sinne
dessutom din kropp

jag vet inte vad jag mer skall säg
förutöver att jag träffat
den som med all sannolikhet
verkligen är min själskärlek
min själarnas kärlek
kropparna är desorienterade

din attraherande skapelse
intellektuella dragningskraft
erotiska varelse

min själ kan ej annat
än känna kärlek inför dig
för det är vad mitt hjärta så gör
med själslig fullmakt

tu e m’amore Maria, ma Erato
















~


Nessun commento: