mercoledì 16 aprile 2008

Une autre Russie

~
- Om Rysslands medborgare uttalar sitt förtroende för Dmitrij Medvedev och väljer honom till president är jag redo att leda regeringen
Vladimir Putin

~

så jävla schysst gjort alltså
att säga så
inger förtroende

han är full av överraskningar den där Putin
det där var ju helt oväntat

~

- Jag är redo att arbeta som premiärminister utan någon förändring i maktfördelningen mellan president och premiärminister
Vladimir Putin

~

du har mitt fulla stöd o förtroende för hur du framlagt detta, samt i efterhand förklarar det på ett förtroendegivande vis, jag litar på att det inte finns någon bakomliggande strategi i hur allt lagts upp o framöver kommer skötas

ja, du får min röst, fast den hade du nog redan räknat med

~

i dagens tidning av den sextonde april står att finna Vladimir Putin valdes igår till en nyinstiftad post som ordförande för det ryska maktpartiet Enade Ryssland

Dimitri Medvedev tillträder som ny president den 7 maj och har redan sagt att han ska föreslå Vladimir Putin som ny premiärminister


vi kan nu säga att det ryska valet gått till ända,
med ingen som helst förändring i maktens agenda

~



slutcitatet är från Blomgren, J., “Putin behåller sista ordet”, i SvD, 16 april 2008 s. 17.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , samt läs tidigare delar i denna valserie genom etiketten Ryssland nedan

1 commento:

A-K ha detto...

Ryssland och Putin är sannerligen ett kapitel för sig. Man vet inte om man ska skratta eller gråta över detta spel för gallerierna... En bra skrivelse med en synnerligen välformulerad slutknorr.