venerdì 11 aprile 2008

Närhetsönskan

~
titta mig djupt i ögona
när jag i dina skådar
när vi båda säger

jag älskar dig

och låter kärleksenergierna
oss emellan stråla

sinnena våra
kropparna våra
vill bara kramas

mina läppar vill
pussa din hud så fager

kropp o själ önskas
jämsides varandra vara

hålla händer
hand i hand

att vara intill varandra
i närhet samt beständighet
i underbarhetens eviga namn

att bara vara nära dig
är lycka för mig

ger lugn o ro i själens famn


~


Låt kärleken spridas till dina ögon, så läs: , , , , , , , , ,

12 commenti:

Anonimo ha detto...

En varm och go närhetsönskan. /M.M

Anonimo ha detto...

Så fint skrivet. Värmen finns där, mellan raderna..

Ha det så bra idag:)

Anonimo ha detto...

va fint skrivet! Verklligen rörande!
Ha en underbar dag!
Carpe Diem

Anonimo ha detto...

svar:ja det ockulta är intresant=)vackert skrivet!önskar dej en fin fredag!=)

Anonimo ha detto...

Hehe jo, men skulle vara kul att veta vilken hårfärg som är bäst :) Haha

A-K ha detto...

En innerlig, nära och vacker dikt om kärleken när den är som bäst.

Anonimo ha detto...

Ah, det är den känslan jag så gärna vill ha. Och är så rädd för att hitta... // maluca

Anonimo ha detto...

Otroligt vackert skrivet. Gillar speciellt det stycket med att både sinnen och kroppar vill kramas. Härlig varm närhetsönskan detta.
Tjuuusigt!

Angie Roger ha detto...

त्वां कामयामि - संस्कृत

en mycket vacker närhetsönskan,som lyckans sol tänder ...

Anonimo ha detto...

jag blir tårögd av dessa ord, jag vet inte hur du alltid lyckas att skriva så vackert.
/ manal

Anonimo ha detto...

vackert skrivet!
som vanligt steve :)

// någonannanMatilda

Anonimo ha detto...

. . . må vi alla i denna kärlek leva:)Vackert skrivet;)