venerdì 11 aprile 2008

I’ll be back, Al Zeimer

~
En 17-årig pojke i Halland ska tvångsomhändertas och vårdas eftersom hans beroende av dataspel kan jämställas med missbruk

“Han har isolerat sig från omvärlden och skaffat en icke acceptabel dygnsrytm”


skriver länsrätten om tvångsingripandet


~


dags att införa artonårsgräns för dataspel
med egen avdelning på systemet

så ungdomarnas hjärncentral ej så brakar ner

men om det så gör
så måste man kunna gå från dataspel till försäkringskasselek
kan man så få bloggspel?


















~

citeringen ovan från “Tvångsvård mot dataspel”, i Sydsvenskan, 21 november 2007 s. A6

Taggar: , , , , , , , , ,

3 commenti:

Anonimo ha detto...

Hey och tack för dina kommentarer :)

Angie Roger ha detto...

fortsättning lär följa .. ja absolut i detta avlånga land går ingen fri :)

snyggt bloggat i det fyrkantiga ...

Anonimo ha detto...

m de e intressant .jag kanske låter elak men jag har förbjudit min pojkvänn att spela sådanna spel som Warcraft och liknande ..jag tycker det är jätte hemskt och det blir lätt överdrivet och ja.. de negativa sidorna är allt förmånga helt enkelt . det roliga var när han försökt gämföra det med mitt bloggande ,visserligen skojjade han ..men han måste ju haft en baktanke. Den stora likheten är ju tiden man spenderar framför datorn men trotts detta är det två helt olika saker , min blogg är lite som en dagbok på näter där jag skriver ner tyckande och tänkande och hoppas att jag kan smitta av lite positiv energi och inspiration till någon. även att dela och såga mina egna åsikter .. det man får ut av bloggande är för mig något väldigt positivt medans ett spel inte är mer en lek . att läsa,tycka,tänka och skriva kan få en att växa något enormt .. jag håller mig till min lite mer intelektuella och givande hobby :P
jag tackar för dina komentarer , det var kul att få se något nytt men jag måste ju erkänna att jag är lite nyfiken på hur du hittade mig :)?