mercoledì 9 aprile 2008

Israel

~
israeliterna har tagit lärdom av sina mentors, tyskarnas, misstag

de utrotar inte der Untermensch utan bedriver istället långsiktig beslagtagning av mark, fördrivning av folk, samt överdimensionellt våld mot dem

man kan se det som en klar återgång till mer kolonial härskarteknik, detta även om försvarsminister Vilnai äskar föra palestinierna i shoah

detta borde va något för forum för levande historia att ta upp,
för det är ju än så länge faktiskt levande historia

~

Aktuella artikelhänvisningar: Sydsvenskan, SvD, SvD, SvD, SvD blogg

Nytillkomna intressanta artiklar: Främst den i Dagbladet, men även i SvD, DN och Politiken

Läs ehuru även andras inlägg om , , , , , , , , ,

11 commenti:

Anonimo ha detto...

?
Skriv dikter.. Skriv ordentligt.
Jude å går på vänstersnacket?

lilla hon ha detto...

hej du nu ska jag lägga till dej som favo blogg =) hade tappat bort dej innan :/ men tips... jag gjorde den där testen... jissa om jag blev förvånad över mitt resultat =) [ www.metrobloggen.se/mittvfmw ] *s* du har förgyllt min dag =)

Erik Gertkvist ha detto...

När araber i Israel förbjuds att äga radioapparater, ha lånekort på bibliotek och yrkesförbud börjar din bloggpost närma sig samma galax som verkligheten.

Tills dess är du en fjant. En av väldigt många fjantar som lider av vanföreställningar, men ändå en fjant.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Gertkvist ovan påstår sig va nyliberal, men verkar ha missat grundelementa i humanism o liberalrättsliga teorier. Det säger mer om vem som är fjant eller ej.

Anonimo ha detto...

Svar på din kommentar:
tack!! :)
peace

Anonimo ha detto...

herregud vilken skitblogg.

A-K ha detto...

Förintelsen var inte okej när den skedde och det är verkligen inte okej att helst vilja se en shoah i dagar som dessa. Israel väljer tragiskt nog att "spela på" de missdåd som de har utsatts för för att berättiga sina egna grava övertramp mot andra. Jag ser att du har retat upp en och annan här ovan till diverse påhopp, så klart, ämnet är ju ständigt laddat, men någon "fjant" är du knappast. Slutstrofen är träffande.

A-K ha detto...

Måste bara tillägga att det nästan blir ännu roligare, eller patetiskare, beroende på hur man ser det, när somliga inte klarar av att stå för sina föga välutvecklade och mindre smickrande inlägg ;)

Anonimo ha detto...

Jag ser att många har reagerat olika när det gälelr detta känsliga ämne, men frågan är hur fel kan du ha? eller har du fel?
Vi ser klart och tydligt hur världen ser ut, den Verkliga världen.
Tack för att du tar upp detta viktiga ämne! Ett ämne som berör mig djupt innerst inne / manal

Anonimo ha detto...

Jodå, en fjant är definitivt som sållar sig till idiotskaran att jämställa Israel med nazityskland. Tragisk person med en blogg byggd på reningsverkets slaggprodukter.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

att försvarsminister Vilnai verkar vara en fjant på de grunderna håller jag med om, att din läs- och kunskapsförmåga håller samma nivå, betvivlar jag heller ej.