martedì 22 aprile 2008

Idou ho Anthrôpos

~
holocaust
ecce homo

homocaust



















~

3 commenti:

A-K ha detto...

Det är tragiskt att homofobin ska ställa till med så mycket problem - och inte minst, orsaka så oerhört mycket sorg. Dina tre korta rader säger mycket - och i artikeln kan man läsa ännu fler skrämmande fakta.

Anonimo ha detto...

är det grekiska det i titeln? vad betyder det? människans natur?
utan att jag fullt förstår titeln så utgår jag ifrån att detta är ett slags ställningtagande kring människans rätta natur som inberiper olika typer av "-causter"
inte för att jag eller för att jag tror att du själv är determinist så tror jag ändå att allt kommer att sluta med en fullständigt och definitiv autocaust (inte som ett måste med mänskligheten utan som en konsekvens av hur det blivit och är (fast detta ÄR kan naturligtvis förändras)

Angie Roger ha detto...

Vem säger vad som är naturligt kontra icke, det är något som har sitt ursprunge ifrån de religiösa samfunden,när det är kärleken som gör vilken part man väljer att älska, inte könet ...
Det är skrämmande att läsa denna inskränkhet som finns än, fast man har så mycket upplysning kring detta, men det är väl rädslor som vanligt som styr ...