venerdì 28 settembre 2012

Att hylla polisen



fick sig ett mail där man undrade, lite barskt, varför jag alltid trackar ner på polisen,

nja nu är detta inte riktigt sant, jag har varit utsatt för några brott i mitt liv, några våldsbrott, några integritetsbrott, några kränkningar, ja, förutom den mer vardagliga xenofobin förståss,

nästan alla är gjorda utav polisen

men det är sant, polisen löser faktiskt brott med, skyddar oss mot något eventuellt ont, förutom då dem själva

jag har förvisso aldrig haft ett brott som polisen faktiskt löst, men jag har hört talas om det, eller jag tror det, jo, det måste ju ske, någongång, någonstans, det står i tidningen ibland

och då kan jag med gott bemod faktiskt hylla polisen,

att de löst ett brott,
ja det är faktiskt sant














~


DNDN, DN

~~~Ett år sedan~~~


~

2 commenti:

Nalle Puff ha detto...

Nja, starka krafter inom staten verkar vilja verka för det toleranta mardrömssamhälle du också verkar för.

Och efter som polisen är statens förlängda (vålds)arm så är det ju inte direkt liberalokommunistolakejer som dig som bör lipa över denna beväpnade kulturmarxistiska gestapokår vår gris utgöra.

gud ha detto...

:) ironi är farligt.