lunedì 9 marzo 2009

Jag fyller ett år

~
nja, inte jag, men bloggen, då
hipp hipp hurra, hipp hipp, nudå

Vid dygnsskiftet som gick hade läsningarna av denna blogg, enligt google, uppgått till 201 707 gånger, stackare. Jag är allt nöjd med den siffran, än så länge.

Jag kunde inte hjälpa att notera att denna dag även var födelsedagen av en långväga släkting Sanctus Aloisius Gonzaga vars genealogicadel är att vänta, någon gång. Hans festdag är dock den 21 juni men det går nog bra, om man är troende, att bedja till honom idag likväl, han är ungdomens skyddshelgon. Jag avstår.

Läsarna har ankommit från 135 olika länder, men givetvis främst från Sverige. Här nedan kommer de tjugo främsta länderna i listan.

1. Sverige
2. Norge
3. Danmark
4. Nederländerna
5. USA
6. Finland
7. Storbritannien
8. Tyskland
9. Spanien
10. Portugal
11. Frankrike
12. Belgien
13. Island
14. Schweiz
15. Australien
16. Kanada
17. Thailand
18. Israël
19. Italien
20. Polen

Det är nitton länder som alstrat endast ett besök, Uganda står längst ner på själva listan.

Google har vidare delat upp besökarna i 4051 olika städer. Här nedan är de femton i topp.

1. Oslo
2. Stockholm
3. Göteborg
4. Halmstad
5. Malmö
6. Bromma
7. Örebro
8. Bergen
9. Trondheim
10. Uppsala
11. Solna
12. Lund
13. Stavanger
14. Linköping
15. Västerås

Köpenhamn kom direkt därefter, och första utomnordiska stad är Amsterdam.

~

En del av er som läser bloggen är uppenbarligen återkommande besökare, vissa stadigvarande i sin läsning, man kan nästan säg att vissa huserar här ibland.

Er gillar jag.

En del av er vet jag naturligtvis vilka ni er, antingen till person eller till blogg, men det finns även en hel del mörk massa som aldrig säger någonting – eller som jag vet i alla fall. Det gör inget, alla får välja sina egna vägar, men känn er fria att skriva en kommentar, här eller längre bak, skriva ett mail – landosteve@gmail.com - eller på annat sätt antingen, eller båda delar, framföra vem ni är, eller vad ni finner extra intressant.

Eller fortsätt va tysta, för all del, men återkom gärna.

Eftersom jag fyller år idag, bloggen alltså, så emottages presenter tacksamt. En extra läsning kanske, en kommentar, eller varför inte, ge en dubbelpresent – d.v.s. en present till mig samt till en nära vän till dig. D.v.s. eftersom du så uppenbarligen som återkommande läsare gillar bloggen eller åtminstone finner den intressant utifrån någon synvinkel, eller blir arg varje gång du ser en ny post, så dela gärna med dig av detta till en vän till Dig, ha roligt tillsammans:)

Polyamori,
befäst det gärna via någon skön länkning

~

Andra om: , , , ,


~~~Från Arkivet~~~

Av de tre alstringar jag postade 080309
önskas Kärleken till Dig promoveras speciellt.

~

14 commenti:

Anonimo ha detto...

Grattis!:)

Jag heter Eva, är 22 år, och kommer från Västerås. Jag har ingen egen blogg, så någon länk får du inte:)

Jag läser inte din blogg varje dag utan tittar in två-tre gånger i veckan, och har gjort det senaste halvåret på ett ungefär. Det jag gillar mest med denna blogg är att den är så variationsrik och behandlar allt möjligt, från småsaker till stora saker, du verkar kunna rätt mycket. Lärorikt helt enkelt, samtidigt som det är tänkvärt, och ibland underbart i sina känsloskrivelser.

Jag skriver inte så många kommentarer, jag har nog aldrig skrivit på dig tidigare, men fortsätt du skriva, jag läser helst bara.

Anonimo ha detto...

hehe grattis

Anonimo ha detto...

ja fler sexbloggningar

A-K ha detto...

Man får be att gratulera till första året - må det bli många fler med intressanta, lärorika, egenartade och sköna inlägg ;o)

Anonimo ha detto...

Stort grattis på födelsedagen!
Brukar titta in några gånger i veckan. Tankeväckande alster / "Maria Malm"

Anonimo ha detto...

Grattis:)!*

*tiden går så fort* . . .

Anonimo ha detto...

grattis där :)

Anonimo ha detto...

Det gratuleras varmt.

Jag är en av de där relativt tysta, halvanonyma figurerna, som tittar in regelbundet sedan jag snubblade in här första gången.

Tror jag kommenterade innehållet redan då, men jag gillar bredden, framför allt. Du är allt ett riktigt kinderägg du. ^^

För att bidra till demografiska studier, är jag 33, och finns i Norrköping. Ser inte vad jag ska med en egen blogg till, när så många redan gör det bra.

Ett år till?

Anonimo ha detto...

KUL!

Jag visste att det skulle bli succé åzzå :D

Anonimo ha detto...

Grattis

ja fortsätt du skriva det är roligt med ditt varierande innehåll, plus att din kvinnosyn går ju inte av för hackor:)

S.A.I. Steve Lando ha detto...

jag vill framföra ett stort tack, så som det sig bör.

Även, ah, jag har sökt lite efter en blogg som kunde kopplas till Beezle men ej funnit någon, nu förstår jag varför:)

Men, påbörja du en blogg, du verkar ha goda åsikter samt vara en reflekterandes personlighet. Det behövs i floran av ord.

jupp, ett år till, många år till.

Silver ha detto...

Fattar mig kort eftersom jag vill skriva på själva "dagen" och det inte är så lång tid kvar av den :)

Jag kommer hit och läser för att få inspiration - sann, ren inspiration.

Angie Roger ha detto...

Ett år!
Oj, vad tiden springer iväg,..
Och vilken tur att du finns här, med din snygga och kunskapsmässiga alster,.. så att jag kan få berikas av dem.

En varm kram på dagen :)

Anonimo ha detto...

Man bugar och tackar för de vänliga orden.

Vem vet?
En vacker dag kanske jag har tid och tillräckligt mycket att säga för att dra igång en egen blogg, men ärligt talat trivs jag rätt bra med att vara konsument, och då och då flika in en kommentar eller två.

Ni finns redan därute, och uttrycker det som behöver uttryckas. Någon måste vara läsaren som ger feedback, kritik eller bara uttrycker lite uppskattning, och jag trivs i den rollen.

...Så håll stilen Steve, och vet att du har en trogen läsare här.