domenica 9 marzo 2008

Kärleken till Dig

~
den kärlek
jag till dig känner
obeskrivlig i ord

outtalad
som oftast

men ständigt varande
i en obestiglig känsla

fast din storm
ibland träd fäller
så att man backa från stigen får

traskandes över
hindrena du fäller

hoppandes över
de gropar jag gräver
i skyttefältets intensitet

likt den skytt
jag född till är

gropar o hinder
ehuru ej kärleken stoppar
även om hoppet ibland sinar

den djuplodade kärleken
där erfinns

obeskrivlig
oförklarlig

ständigt varande
i evig existens
emanerar

in aeternum
insieme




















7 commenti:

A-K ha detto...

Ett vackert alster om kärlekens bergochdalbana.

Silver ha detto...

Om jag minns rätt en skrivelse som återuppstår här i den nya sfären. En av dina mest gripande kärleksdikter, mycket bra vald som första i den genren här.

Jag tycker om att den just visar den äkta kärlekens karaktär av fast, djuplodande grund. Trots att den kanhända som oftast förblir outtalad, att de älskande kan lägga hinder och gräva gropar, och att det dem emellan kan vara som ett skyttefält - trots dessa stormar, finns den djupa kärleken där i evigt varande.

Anonimo ha detto...

Du skriver väldigt fint om kärlek. Har inte hunnit läsa så mycket än, men det känns äkta, verkligt och vackert.

Anonimo ha detto...

Njuter av detta alster grandiost.. och kan man nu inte uttala sig på det viset så ger jag blanka dagen i det..

betagen i din kunskap att smida orden till dessa ljuvlans sköna alster.. Bahhaaa.. maestro.. hur kan jag missat.. ?

A-K ha detto...

Lika sinnesupplyftande och skön läsning som alltid ;o)

Anonimo ha detto...

Så det var ett tag sen jag besökte din blogg.

Men med ord jag själv aldrig skulle använda plockar du känslan ur mig, återigen. Brutalt.

Anonimo ha detto...

Dina kärleksdikter är outstanding.