mercoledì 4 marzo 2009

Ippolita Maria Landi, principessa di Val di Taro – Min musa Maria II – Genealogica IL

~


Maria, du prinsessa
Ordre de la Toison d'Or

‘Iππολύτη

drottning över amazonerna
havandes den magiska gördlen

skötförandes, i spridning av tösaliv
Monaco är allaredan erövrat

Gracias a Maria
vi knäböjer inför Dig

nu, ock för alltid
non aliud























~

Ovan Maria Landis faster Maria Landi lämnade sina hereditära spår i Monaco vilket ännu idag syns via principatur och nedkommande släktingar, se om detta i Principatu de Munegu.

2 commenti:

Anonimo ha detto...

Ni ser faktiskt rätt lika ut..iaf om man jämför korten samma blodiga allvar... boooh :)

Anonimo ha detto...

Exotiskt. Jag ska studera detta närmare och återkomma när jag får tid. Är en upptagen man, ägnar mig på heltid åt internet, och är faktiskt framgångsrik. Mina bloggar är välbesökta, men allra störst är jag på Wallpapers.

Jag såg din replik på Kraxfilosofi och svarade. Den bloggen blir nog aktivare framöver. Välkommen åter dit.