sabato 21 marzo 2009

det poetiska inre

~
mitt syfte med att skriva poesi
är att skriva så opoetiskt som möjligt

jag vill ju inte vara jag

~


Läs även relaterande av mina: 本意, 日本, संस्कृतम्, Poesi, Jag, A writesman, Sensuell, Som en bok, samt kolla in detta konstvärk.

Internationella Poesidagen idag, se Bokmania, Schlaug; Afton

Så jag rekommenderar att man går vidare och läser Markattans Sonetto venexiano, den ettan, samt tvåan.

Andra om: , , , , ,

~~~Från Arkivet~~~

080321 utlades dikten Saliga, den är jag nöjd med.

~

2 commenti:

Anonimo ha detto...

Alla vill vara någon annan ibland..i tron att det skulle vara mer skoj../M.M.

Anonimo ha detto...

Steve Lando s' poetiska inre
Som en flod-drabbar den oss

Innom männen samlas känslorna
Bygger upp'tills fördämningen brister..
Dränker en!


MVH Gladiatan