martedì 13 gennaio 2009

Våldet i samhället

~
fyra gånger har jag varit i kontakt med polisen de senaste åren
fyra gånger har jag blivit kränkt, av dem, varav två allvarligt,

tre gånger har jag blivit våldförd på de senaste åren
två av dessa gånger av polisen,
senast nu i helgen

tre gånger har jag blivit våldförd på de senaste åren
två av dessa av rang livshotande

utifrån min erfarenhet i Sverige, så är polisen det största hotet,
och jag är inte ens kriminell, bara blatte




















~
Åldringsvåld, Våldsfilosofi, Hedersrelaterat våld, Israel

5 commenti:

Anonimo ha detto...

Så går det när man släpper blattar i poliskåren.

Anonimo ha detto...

Fruktansvärt sorgligt om det så ska vara, vilket det verkligen inte borde/M.M

A-K ha detto...

Suck, hur trött blir man inte på (anonyma) kommentarer som den översta? Inte konstigt att fördomarnas onda cirkel bara spinner vidare och vidare och vidare...

Det är tragiska rader och tragiska skeenden, som väl kort och gott kan benämnas som "maktmissbruk" och "rasism". Och du är ingen "blatte", du är en människa och individ - som alla andra.

Anonimo ha detto...

Haha, fan Steve man måste va nykter när man samtalar med snuten :D
Det där med blatteriet tror jag inte på.
Ty på bild ser fan ut som en europé och jag antar att du talar svenska utan brytning.
Så hur skall då pappa polisen veta varifrån du kommer?
Förövrigt verkar det nog mest som du själv vill känna dig lite som utlänning.
Rätt löjligt faktiskt om du frågar mig :D

Anonimo ha detto...

poliser är inte där dom borde vara, hoppas du mår fint iaf