sabato 3 gennaio 2009

Muttan Obama

~
Men blandraser, hapa, eller ”mutt” som om han kallade sig själv för ett tag sedan

ett smått axplock från den intressanta artiklen från Karin Henriksson i SvD

~

det är absolut en bra artikel, utifrån vad jag kan bedöma,
förutom att hon begår ett generalfel, ty hon nämner
att Obama ej själv benämner sig som svart

Att inte kalla Barack för svart
är blasfemiskt fel i fördold svensk journalistik

ty, det fick jag erfara

jag skallade Obama som människa
och blev censurerad av Dagens Nyheter

jag skållade negersynen som fel
och kallade Obama för mulatt

då skalperade SvD länken till min blogg

ja jag vet inte,
nu kommer Karin å kallar honom för mutta,
det är la bara att gaza på

~


Som ovan antydes försökte jag benämna Obama som en människa i en skrivelse, det ledde till avhuggning av länk från DN, se den autoktona skrivelsen: Den rasistiska pöblen, titlen är just betecknande för detta beteende. Tämligen löjeväckande tillikt.

I en annan skrivelse nämner jag att det är fel att benämna Obama som första ‘svarta president’, utan att han - om man nödvändigtvis skall använda sig av rastermenologisk flanör - i sådana fall är mulatt. Personligen tycker jag att han är en människa, inget annat, men vissa instanser och tänkanden tycker således att människan skall uppdelas i olika färger och raser, när man benämner Obama som svart så gör man dessutom rasismen en stor tjänst, d.v.s. man för en individ till ett påhittat rasfärgskollektiv, och inte nog med det, man för personen ifråga till ett av flera möjliga rasfärgskollektiv. Frågan är, varför väljer man en färg, när individen består utav lika delar flera färger? Märk väl att dessa principiella lagar är direkt hämtade från Nazityskland, Apartheidsydafrika samt då rasåtskillnadstidens USA, en droppe icke-vit, och du är icke-vit, en droppe svart, och du är svart.

SvD's så kallade kvalitetsredaktör skriver klart och tydligt att det är av journalistiska skäl man felaktigt väljer att namnsätta Obama som svart, fastän han således benämner sig som mutt, men klarar inte av att någon kritiserar detta felaktiga beteende, vilket således leder till att man totalblockerar min skrivelse - USA:s första mulattpresident - the blended USA - vilken i sig ändå kan sägas förespråka just det Obama själv förespråkar, d.v.s. att man inte ser på människan på det sättet samt framhäver att USA är multikulturellt, multiursprungligt och en global soppa av alla de slag.

I dessa fallen är det inte USA eller den amerikanska politiken det är fel på, det är de svenska tidningarna som är fast i ett 1930-talstänkande.


~

Jag vidarerekommenderar främst de ovan skrivelserna men jag har nog skrivit några till om den eventuella härkomsten för Obama, se för detta även:

Obama - is een Fries - the blended World
Obama the Goat
King Obama - Kin(g)ship USA
בָּרָק Ja-Alego

Aktuell media: HD (om vithet), SvD, DN, Aftonbl, Sydsv, Dagbl, VG, VG; se även om de olikfärgade tvillingfödslarna, i allt om barn, som ju påvisar människoskapet.

Lite andra bloggar: Kapten Nemo, Zusiq, Badland i Arvid Falk

Andra om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Nessun commento: