mercoledì 28 gennaio 2009

Poliser och nassar

~
jag blev nedslagen en gång av ett gäng på öppen gata
jag blev nedslagen en andra gång, av ett gäng på öppen gata

båda gångerna var de svenskar, klädda i blått
båda gångerna var orsaken min synligt utländska härkomst

ena gången var det en bunt nazister, eller dylikt
ena gången var det en bunt så kallade poliser

det har ingen som helst betydelse för mig,
ni är alla äkta jävla svin





















~

Våldet i samhälletVåldsfilosofi.


Censurerad av media

13 commenti:

Anonimo ha detto...

Det går nog att köpa enkel biljett om du frågar......

Anonimo ha detto...

Tacka för maten och åk hem då...

Anonimo ha detto...

oo va tuffa ni är bakom skärmen såna som er 2 hade man velat träffa på , de hade blivit enkel biljet till akuten istället

Anonimo ha detto...

Förskräckliga händelser. Lite synd att orden "nassar" och "svin" används om dessa fega individer med vidrigt beteende. Tycker att de gulliga fyrbenta grisarna ska få ha sina namn ifred/ M.M.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

jag tackar för vissa av ovanstående kommentarer:)

eller ja, jag tackar för alla, för uppenbarligen passar alla in på lite olika vis i sammanhanget. Belysandes.

angående språkbruket kring nassar och svin så är det som ovan säger, tragiskt att dessa söta svin florerar på detta språkkontextuella vis.

Jag funderade om jag skulle länka till:

http://stevelando.blogspot.com/2008/10/slaktmnad.html

så jag gör det nu:)

Anonimo ha detto...

Klipp dig och skaffa ett jobb.

Anonimo ha detto...

Jag förstår mig inte på de två första kommentatorerna.
Killen blir nedslagen två gånger. Först av ett gäng nazister och sen av ett gäng poliser. Blir man inte förbannad om man utsätts för våld? Jag skulle definitivt bli det.

Skrev Steve "Jag hatar svenskar! Fyfan vilka grisar Ni är!"?
Nej. Det skrev han inte.

Det finns tusen problem med invandringen till sverige; såsom järnåldersvärderingar, våld, kriminalitet, våldtäkter mm.
Men, en kille som på svenska språket och med kunskaper om de nordiska språken som vida överstiger 90% av de "renrasiga" svenskarnas språkkunskaper kan väl inte rimligen vara ett reellt problem för Er?

--

I övrigt är detta min först kommentar på denna blog. Du har en fin känsla för ord och jag fann postningen om det isländska språket mycket intressant.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Ett extra tack till Lars, jag måste nog säg att dina ord där, gjorde mig glad här:)

Anonimo ha detto...

Låter ju riktigt intressant det där med att poliser klappar på folk bara för att de ser utlänska ut. De dök helt enkelt upp (på öppen gata, märk väl!), gav dig ett par snytingar och proklamerade att det där fick du minsann ta eftersom du var lite för svartmuskig?

Anonimo ha detto...

Har du sett filmen Crash?
http://www.crashfilm.com/

För övrigt dessa två rader motsäger varandra:)

"det har ingen som helst betydelse för mig,ni är alla äkta jävla svin"

Tack för läsningen Steve

Silver ha detto...

För det första: Det är mycket oangenämnt att någon brukat våld mot dig!

För det andra: Ja, självklart är det äkta svinigt med obefogat våld oavsett om det är poliser, nassar eller några andra. Det är så jag tolkar texten. Rätt fyndigt formulerat det där om "blåklädda".

Kommer att tänka på den gången jag blev nedslagen och rånad på öppen gata, i ett område som inte precis har det bästa ryktet. De som gjorde det hade dock ett typiskt svenskt utseende medan de som hjälpte mig efteråt hade ett utländskt utseende ... Lite komiskt med tanke på allt som sägs om det området.

Anonimo ha detto...

Köp en enkel biljett till Långbortistan då ditt långhåriga socialbidragstörstande drägg! Med din attityd är det inte konstigt att du får stryk och det lär ju hända fler gånger! Antagligen har DU uppfört dig som ett svin mot de du kallar 'nassar' och säkert gjort våldsamt motstånd mot polisen. Men det 'glömmer' du när du ska gråta av dig i din lilla blogg. Skyll dig själv!

Anonimo ha detto...

Intelligenta svar här... om en "icke-arier" blir spöad av snutar och nazister ska han "åka hem" eller "klippa sig och skaffa sig ett jobb". Härlig människosyn!