lunedì 18 agosto 2008

Uppståndelsen – Min musa Maria II

[endast inofficiell medlem i seriae: Min musa Maria]
~

som jag tidigare skrev (Det är helt korrekt) så varde jag blockerad till att nyttja Twinglys tjänster till den norska tidningen Dagbladet, man censurerade bort mina ord samtidigt som andra fick komma fram, naturligtvis kunde jag inte låta detta ske, helt obemärkt i alla fall

efter kontakt med Dagbladet är nu denna blockering hävd, man verkar framföra att det varit någon sur nordman som anmält bloggen som spam varvid blockering tagits vid. Norrmannen hade antagligen ätit sur strömming till frukost.

men redaktören för tidningen har nu varit inne og läst min blogg, och skriver privat till mig att det han synes det er en fin blogg, så blockad är härvid upphävd

jag tackar grant för det

~

en sur strömmad nordman
fiskar i djupt vatten

oskyldigt dränkt, Hej där!

~

i ovan nämn skrivelse benämnde jag dessvärre Dagbladet som ärthjärnor, men det var givetvis skrivet i affekt, och nu i efterhand snarare menat till den sura nordmannen, och ett tips till denne person är att gröna ärtor faktiskt ofta passar ganska bra till fisk, särledes strömming

ovan avslutande senryu (haikudikten) är skriven i en stil jag kommit att kalla stile dë gevûl då den är skriven i stavelser 666, ibland benämner jag den även som stile dë jesus, gnostica teorem, hvilket har att göra med att det finns en välbetänkt teori inom gnosticismen att Jesus var Satans son (se, Jesus, Satans son; den blev även den bortplockad, naturligtvis, d.v.s. man censurerar religion), vilket ju förövrigt även passar in i kärnan av jungfruelighet i den kristna etikens puritanska leverne där sexualitet tabubeläggs, ty Maria, havades ju med Jesu, utan Josef medverkan, ack Jesus var en sarki


(1 Tim. 3:16; i sida scionofzion går man hårt åt gnosticismens tankegång, så se istället den korrektare The Trinity on Trial)

~

666.666
sexsexsexsexsexsex

Maria knullar runt

~

eller var det,

Maria knullar Gud

~

istället för att tabuföra hennes leverne bör hon hyllas för sin naturliga utlevelse, som här Homo sapiens biblica femina - Min musa Maria, men enligt modern kristen högmoralisk tolkning torde hon vara en äkta slampa, något som måste förtryckas

ja vad detta har med Dagbladets blockad är inte mycket, men jag avskyller mig genom att detta är ett blogginlägg, ty det får röra sig fritt, över gränserna, varvid vi närmar oss en annan välkänd svensk blockad, där DN stadligen, ståndligen, blockerar Isabella Lund (Årets politiska blogg 2007), ett typexempel på den sexuella tabubeläggningen och löjeväckande puritansk censurering.



inte bara sex är för vissa tabu, ty givetvis politisk (ickesexuell) censur är likväl förestående, ganska ofta i de svenska tidningarna

från Dagbladets blockad
via Marias frihetliga leverne,
hon knullade Gud
sexetikens tabuförs, inte konstigt,
de ville hålla det privat
emedans Politiken krigsförs

de inskränkta, måste förstå, att
gröna ärtor passar till strömming

~


Läs även andra om , , , , , , , , , , , ,

2 commenti:

Björn Wadström ha detto...

Den bloggen var bra skriven;)

Angie Roger ha detto...

Yttrandefriheten är alltid i farozonen oavsett var vi befinner oss, men din text här andas förtröstan trots allt ...