giovedì 28 agosto 2008

Europas politiker borde skämmas – Ryssland hyllas

~
efter omkring femton års frihet
men med omvärldens rygg vänd mot sig
gav nu så, Ryssland sitt fulla stöd,
när nöden vid anfall så krävde

västvärlden väljer ånyo att förneka dem frihet
menar att de tillhör den imperalistiska stat de kämpat mot

man må vara bra dum i huvudet
om man tror att ossetier eller abchazier
någonsin ever åter kommer stalinföras till Georgien,
eller att de inom någon snar framtid, vill ha något med väst att skaffa, ett väst, som dessutom hela tiden väljer att eskalera konflikten

i svekets dimma, förillas vem som helst in i björnens näste

~



• Se även några utav mina tidigare: Historien om Kaukasuskonflikten - på förenklad svenska, Erkänn Abchazien och Sydossetien, Georgien – საქართველო - Sakartvelo, Abchazien, Sydossetien, ProAbkazia et Sydossetia

• Ytterligare andra om: , , , , , , , , , , , ,

10 commenti:

Anonimo ha detto...

Alltså nog för att jag håller med dig, men vad fan är det här för skit? Ta dina tabletter och var tyst.

Anonimo ha detto...

Det är svårt att hitta så okunniga uttalanden.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Tillåt mig småle litegrann.

Anonimo ha detto...

Jag tar ditt dildo-test på större allvar än dina åsikter.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

vad man tar på allvar på här i livet sitter naturligtvis i ens eget sinne, så det har föga med mig att göra.

Anonimo ha detto...

Varför är den här bloggen länkad från Svenska Dagbladets hemsida?

I all fall. Jag förstår inte alls vad du vill säga här.

... läser just nu Anna Politkovskaja . Synd att hon blev mördad.

Jag tycker klarspråk är på sin plats när det gäller så här pass allvarliga ämnen.

Anonimo ha detto...

Befria Nordossetien då.

A-K ha detto...

Utan att lägga mig i debatten, så kan jag inte annat än häpna över påhoppen som duggar tätt när någons åsikt - en sund sådan dessutom - skiljer sig från den stora massans...

S.A.I. Steve Lando ha detto...

ang. Nordossetieninlägget:

Ja, en bra början är att va rakryggad nog att erkänna Abchazien och Sydossetien, istället för att hyckla med verkligheten.

Anonimo ha detto...

Mogna människor ser mer än svart och vitt och där hittar vi det som är intressant och berikande.