mercoledì 7 maggio 2008

Hermeneutisk delpresentation

~
Jag är statsvetare samt sociolog, per examina definition, även så beskolad inom historia, religionsvetenskap, humanbiologi samt komparativ lingvistik

min främsta yrkeserfarenhet utanför den renskolade akademiska världen är som utredare med inriktning på att stävja brott og oegentligheter, på personnivå

jag är således van att möta människor i total misär, mottaga riktiga hot, samt fatta negativa myndighetsbeslut över deras huvuden, helt utan resonans, en värld jag aktivt så valt bort

jag ser världen med poetiska, filosofiska, samhälleliga, politiska, vetenskapliga, kulturella, språkliga, sociologiska, historiska, biologiska, geologiska, ekologiska, universiella, globala, religionsvetenskapliga, statsvetenskapliga, emotionella, eroromantiska, livsbetänkande ögon

ej i nämnd ordning,
jag blinkar däremellan


















~

4 commenti:

Anonimo ha detto...

Ja hur viktigt är det inte att låta ögonen få blinka emellanåt / M.M.

Angie Roger ha detto...

Bättre att försöka förstå, än att fördömma,eller döma i en maktposiotion, min tolkning hårt åtdragen, men det är väl bara mig själv jag presenterar då :)

Anonimo ha detto...

blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var på himlen Landos stjärneögon är.. :)

Filosofina

Anonimo ha detto...

Blä, vilken pretentiöst och illa skriven blogg!