venerdì 9 maggio 2008

Etnicism – Genealogica V

~
det vet i fan,
men närmsta leden är jag bedömd som

svensk, judeodansk, dalänsk og västgöte
på mödernets sida

piemontisk, venetiansk, judeovenetiansk, samt langobardisk
på fadernets sida

lite längre bakåt blir det romersk, grekisk, frank, og burgund med,
plus då israël men även semit, fast det är ju typ ändå samma sak

men,

själv kallar jag mig sydhalläning, o europée, samt lide till,
i grunden är vi ju alla ändå afrikaner



















~

+ Min härkomst


7 commenti:

Judith ha detto...

Rätt sida Sverige i alla fall. :D
Säger en bohusläning. :)

Anonimo ha detto...

japp, vi är alla afrikaner :)
men inte alla känner längre rytmen så som the black man does. (jag hoppas att detta inte var ett rasistiskt uttalande, men var det det så hoppas jag att det är främst vita som känner sig förnedrade ;)

Magnus

Angie Roger ha detto...

Genom alla århundrande har människan vandrat, något som finns genetiskt i oss alla, det finns de som förtrycker sina känslor inför att de är sprungna ifrån det afrikanska släktet, kanske utav rädsla att blandas ihop med detta vackra släktdrag :)

att vi idag är rädda för invandring, gör att vi begränsas av att lära känna de yttersta rötterna, som faktiska bara är ett berikande i det nuvarande levendet,
så fram för öppna gränser, med friare attityder inför en sammansmältning utan dess like...

A-K ha detto...

En salig och vacker blandning ;o)

Anonimo ha detto...

vi har alla ett korn från Lucy i oss, den hittills äldsta kända människoapan. det är väl därför manliga forskare desperat letar efter en ännu äldre manlig dito, mannen var ju först...eller? den felande länken... ;)

Filosofina

Anonimo ha detto...

visst är vi just afrikaner av ursprung.
samt mycket annat som du beskriver i olika ingridienser

/aftermath

Anonimo ha detto...

ja, stackars di svenska