sabato 24 gennaio 2015

Differerande språkkunskaper - Duolingo


folk frågar mig ofta hvilka språk, eller hur många, jag kan, detta är ju ej helt enkelt att besvara då det beror på oklara definitioner samt uppfattningar

jag lär mig hela tiden nya språk, samtidigt som jag försöker fördjupa kunskaperna i de jag redan påbörjat kunskaper i, jag ser ingen ändo på denna verksamhet under livets gång, ty att bearbeta hjärnan är underbart som så

emellan 60 og 80 språk kan jag läsa relativt bra, men när det gäller att prata ärom vi nere i några ytterst få i antal, denna stora diskrepans gör mig inget, ty mitt intresse ligger främst i att kunna läsa samt ta del utav skrivelser skrivna på dessa språk, ej att parlera - jag siktar ständigt på att utöka min förståelse, både i bredd som djup, og några få språk försöker jag även nå förbättrad parleansnivå samtidigt som jag siktar på att utöka den allmänna läsförståelsen till en mycket stor mängd framtida språk, det gäller bara att finna nycklarna

hursom, då jag naturligtvis har intresse i språk samt läser en del kring detta, ter det sig naturligt att jag även ibland skriver några smårader på dessa språk, ibland samma som de jag ovan har högre förståelse inför, ibland andra mer intressanta men som jag ännu ej kan inräkna i de ovan, hursom dessa äro i antal utav omkring 70-80 språk, likväl detta i ständigt ökande samt fördjupande aura, men så ock här varandes ytterst få som tilläts skriva något längre i

en nyckel man kan ha för språkerövring är att finna rätt hjälpmedel, är det någon som vill utöka sina kunskaper i ordinära språk som tyska, franska, italienska, spanska, nederländska, danska, portugisiska, eller det keltiska iriska språket, så kan jag rekommendera www.duolingo.com som är helt gratis samt pedagogiskt välbyggt, med utlärning från engelska, man kommer troligtvis i ett senare skede även erbjuda språk som hindi, kinesiska, arabiska, ungerska, turkiska, vietnamesiska og vem vet vad som komma kommer.




















~

Nessun commento: