mercoledì 9 dicembre 2009

BlatteSvenskhet

~
i Sverige är jag inte svensk fast jag sedan barnstid talar svenska samt är född i Sverige, med en etnisk svensk mamma. Jag kan inte bli svensk, varken utifrån statlig synvinkel eller utifrån ‘allmänna bilden’

men det gör inget
det är ingen attraktiv etnicitet
att påklistras ändå

varför inbillar sig svenskar att vi vill bli assimilerade?





















~

Ja' og sverigedemokraterna, Etnicism, Sveriges segregationsproblem, Multikulturalism, Rensa ut multikulturalismen, Tvingad till Sverige, L'exili interior

Censurerad i media



~~~Från Arkivet~~~

- Nakba.

~

Taggar: , , , , , , , , ,

8 commenti:

kHz ha detto...

"We are the Borg. You will be assimilated."

Jag förstår inte varför det är så viktigt att assimilieras, jag heller. Tycker det verkar mycket bättre med integration - ett gemensamt och ömsesidigt utbyte och anpassning. "Assimiliering" för mig är i det här sammanhanget ett fult ord som används av narcissister som tror att de inte har något att lära av andra, och definitivt inte på lika vilkor.

Anonimo ha detto...

Snacka om svammel.
Du är visst svensk men du tror att du är bättre än oss andra svenskar.
För övrigt så är du ju ett resultat av både assimilering och integration.

Anonimo ha detto...

blir jag iranier om 5 år om jag flyttar dit idag?
eller fortsätter jag vara svensk?

Anonimo ha detto...

Hela grunden för SD är ju att markera det svenska, i et så småaktigt perspektiv som möjligt. För mig, född i Sverige men i utländighet de sista 28 åren, framstår dom och den uppnämda svenskhetsgruppen som en stor vits. Vi är väl alla medborgare på en liten planet?

Joel ha detto...

Skriva som folk kan du inte heller.
Man börjar en mening med stor bokstav.

Illwill ha detto...

Kanske dags att folk börjar döma SD efter fakta? Om jag vill veta vilken politik som Socialbidragsdemokraterna vill föra, går jag till Moderaterna och frågar dem? Svaret är självklart "nej", även om jag i detta fall inte skulle fråga S heller utan helt enkelt titta på vad som hänt Sverige. Men principen är den samma, vill ni veta vad SD står för: fråga SD alt. kolla på deras hemsida.

Ni idioter som ser på SVT, läser Dagens Lögner eller liknande tidsskrift eller som lyssnar på förrädare som Mona och Maud (förrädare enligt svensk lag vill jag tillägga, även om de inte kommer tillåta att de fälls för det...fördel när man utser nämndemän antar jag)...det är dags för er att öppna ögonen. Bloggägaren verkar vara en riktigt vidrig människa, som hyser extremt förakt mot det land som gett honom och hans familj skydd...

"men det gör inget
det är ingen attraktiv etnicitet
att påklistras ändå"

Ni som röstar på 7-klövern, det här är tacken ni får: rent förakt.

Nu är denna "blatt" (hans ord) inte den ende vi har i Sverige och flera av dem trivs faktiskt här och tycker om svenskar, även om de flesta är som denna mindre angenäma person. De som jobbar, sköter sig, lär sig svenska och försöker integreras i samhället skulle tjäna på att rösta på SD.

Inte kan det vara kul att vara invandrare av högre klass och folk antar att man våldtar och mördar bara för att drägget som ser ut som en själv gör det? Rösta på SD så vi blir av med drägget. Bloggägaren lär inte slängas ut, tyvärr, men han kanske trivs lite bättre i Sverige om det folk han föraktar inte längre har så många anledningar att avsky sådana som honom?

Anonimo ha detto...

Varför sticker du inte hem då du din äckliga,fula(se bilden på dig) slusk.

Sören Sommelius ha detto...

Du är en typisk apologet (försvarare) av islamistiska mördarfasoner. Hur dumt de än bär sig åt i vårt samhälle så är folk som dig lika förlåtande och mjuka i ryggraden inför "fredens religion" Du är inte ens värd att föraktas. Inte mer än en hundskit på gatan. Den saknar relevans.
Du kan vara glad att du fått en stunds uppmärksamhet. Det är mer än du förtjänat.

Du är en slickare av de mest osunda ideologier som finns.

http://www.berlingske.dk/danmark/al-shabaab-roser-angreb-mod-avistegner

Det är visst riktigt fula fiskar du slickar medhårs Mr Lando?