martedì 4 novembre 2008

En oppassande utmaning

~
Jag har visst blivit utmanad av ProjektPåRiktigt / Urban Cat

~

Uppgiften är följande:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa
* Utmana 7 andra i slutet av inlägget och länka till dem
* Lämna en kommentar i deras blogg om att de har blivit utmanade

~

• (prepunkt) jag är inte den som följer regler, förutom mina egna

~

1) jag ogillar strongt dylika listor och har aldrig tidigare brytt mig om att spela en skrivande roll i dessa här

~

osocial, tråkig
snärt hånfullt avfärdande

that is who I am

~

2) som märks gör jag ett undantag här, mest för länkmöjlighetens skull, samt för att jag inte kunde låta bli, men för att skoja till det lite i mitt eget sinne gör jag det i diktstil som benämns senryu (haiku), men det blir här haibun, jag är lättroad, so that I am

~

fiskar länkar, här
förklarar mig i dikt, så,

länkar fiskar där

~

3) dessutom har jag så skral fantasi att jag nästan får sno vissa svar från Urban Cat för att sedan besvara dem själv, fann några gemensamma punkter där

~

Göteborgs central
skön sovplats anser jag med

minns ej så mycket

~

4) jag är inget stort fan av tandläkare heller, eller överhuvudtaget sjukvård

~

pillar överallt
tandläkare, läkarinnor

varför ens gå dit...

~

5) jag tror innerligt att mitt syfte med att födas, är att dö

~

(no need for haiku here)

~

6) jag tror ibland att jag kan flyga, om jag bara provar någon gång

~

fly fly fly, away
down down down, the besserwissers say

I know best, i know

~

7) jag härstammar från Zeus, detta är inget skämt, mitt stamträd säger så

~

Jag, ej människa
hur kunde ni ens tro det

Jag är Guden Zeus
jag är Chaos


~

jahopp, då skulle man utmana ett helt gäng människor då, men, jag slänger inte in någon kommentar i detta ärende, ty de får skylla sig själva om de inte tittar in vardagligdags, och det känns inte riktigt som mitt problem heller, ändå.

Opassande, då hon vägrar svara Urban Cat, jag påpuschar lite till
Markattans Djungel - man lianar sig snabbt dit
LeMiffo - går även under aliaset Gud
Silver – ty hennes silverpoesi önskas uppväckas
Supergirls don’t cry - önskar höra när hon grät sist
Mayhem Bitch - hon har förvisso precis berättat om sina hemorrojder
Angie Roger - hon poetar för fulla muggar

bara tjejer, jag sa ju det

~

opassande mariga kattor
silverstänkta superwoman

gråter som my bitch, thy Angel
I would like to taste Your muff

~


Andra bloggare om , , , , , , , , , , , ,

4 commenti:

Cattis ha detto...

Ha ha haa!!
Väntade mej något oväntat *garvar*
...kunde lixom inte låta bli å djävlas med dej!!

Erotisk politik!

Anonimo ha detto...

DONE!

Anonimo ha detto...

"Jag är Chaos"

Hm *funderar* Kan denna utsaga ha något gemensamt med skriften "Xáoc" (ursäkta stavningen), eventuellt komma närmare den "riktiga" tolkningen? :)))

Rolig läsning som alltid och jag gillar speciellt att det vardagliga kommer in i det hela; det kunde nästan varit ännu mer av det!

Ela ha detto...

Jag e ombord! Allt för dig mitt hjärta!

Puss puss.