mercoledì 3 settembre 2008

Gudinnepillret

~
man borde uppfinna ett genpiller
som man kan ge till varje kille
vid ålder femton, eller så

det bör få honom att dyrka, åtrå, respektera
kvinnan som sådan, som den gudinna hon ju är

om killen så redan dyrkar, i enlighet med sin natur,
kan pillrets kemi, via naturens väg spolas ner

något för genuskemisterna att hugga i


















~

Det är bara så det är, Gudinna, अम्बा , Harpans klang, Kvinnan är gudinna, Bedjan, Fossepussning, Amorica, Min kärlek, Till Dig, Du slöjbetäckta, Diamante, The Milky Way, Åtrå, Det högsta samt enda livet = Kvinnan, (Stereotypis-)Man~(Sannings)Kvinna, Din gudomlighet, Eran njutning

*Givetvis skall heller ej någon effekt av pillret synas om intagaren är homosexuell.

Taggar: , , , , , , , , , , , ,

12 commenti:

Anonimo ha detto...

En önskan om att på förenklad väg lära sig respektera annan människa..intressant..för de flesta tar det åratal..tvekar inte att dessa piller snart finns i handeln../M.M.

Anonimo ha detto...

Smartit...må så ske!!

kram från Bodilan

Anonimo ha detto...

Homosexuella med?

Anonimo ha detto...

Att älska människan och inte könsliga karikatyrer:)*

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Då jag inte ändrat i texten så får ju anmärkas att herr Nalle Puff har bristfällig läsförmåga.

Anonimo ha detto...

Varför skulle jag ha det?
Måhända att det är din läsförståelse som brister i och med att du inte ser ironin i min fråga. Det skulle i så fall kunna förklara din minst sagt märkliga försvarsreaktion på min enkla fråga.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

varför, jo för att din korta frågeställning redan explicit var förklarat ovan, i övrigt verkar du inte bara ha en bristfällig läsförmåga utan även en bristfällig fattningsförmåga, ty det är en vanlig företeelse att man endast klarar av att se sin egen, eventuella, ironi, men då inte inse att andra kan va minst lika, eller mer, ironiska än sig själv.

Anonimo ha detto...

Ja men nu ser jag det är intryckt mellan alla djävla länkar. Det var ju en djävla dum placering må jag säga.

Hursom så är nu inte kvinnor gudinnor så jag måste säga att ett sånt piller är skulle vara ett riktigt skitpiller.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

hör att du behöver ett sådant piller:)

Anonimo ha detto...

Har nu läst texten ett flertal gånger och vågar därför nu ställa frågan. Hur gör vi med de asexullea och bisexuella killarna? Lösningen för de bisexuella torde vara enkelt ty det blir ju förstås bara frågan om att giva dem ett halvt piller var. Fast hur gör vi med de asexuella? Jag menar det är ju orättvist att tvinga i dem piller när de homosexuella slipper att förtära piller. Fast om de asexuella och homosexuella skall få slippa äta detta piller blir det förstås orättvist mot de bisexuella som måste äta ett halvt piller och mot de hetrosexuella som måste äta ett helt piller.

Anonimo ha detto...

vilken disskution för en liten dikt..

Anonimo ha detto...

Hmmm...dumt att läsa kommentarer innan man kommenterar...men nu gjorde jag det...och tänker genast...att vore det ett problem om homosexuella män såg kvinnor som gudinnor? Trots allt så handlar inte allt om den sexuella biten.
Men till din text nu då...uuunderbart att läsa och ett sånt piller borde skapas snarast :)