mercoledì 24 settembre 2008

Kattan

~
en kattas njutning kommer alltid främst
samt bör så göra för både kattan som annan
det bör alla anse

en katta mottar mer än gärna smekningar o kel
inte bara från en, jag menar varför då?

en katta är manipulativ, eller kan va
hon går gärna in till grannen för kel
utan att säga något

en katta skall åtrås, dyrkas, älskas, smekas
utan avvikelse, annat än så tolereras ej

hon är en äkta predator,
och den bästa varelsen som finns på denna jord


ja jag är bara kille
genetiskt skapad, att åtrå kattan
vad annat kan jag göra
vad annat vill jag göra


det finns inget mer åtråfyllt än kattan
man smälter ihop av hennes bara entitet

precis allt för ert behag
fritt fram för er att njuta av
vilket ni även så skall


















~

Denna finns med i boken Erotica.

Sensualitet, Kärlek, Din njutning, Harpans klang, Din egoism, Trekantiku, Eran njutning, Gudinna, Det är bara så det är, Kvinnlig njutning, エロチカ


9 commenti:

A-K ha detto...

Som den (mar)katta jag är, ler jag när jag läser denna din skrivelse. Jag vet inte om jag håller med i allt - ty jag är en lojal katta - men lockar till leende gör du, som sagt ;o)

Cattis ha detto...

"Catten" är inte sen att instämma i leendet!
Mjauu!

Urbana catter är mycket njutningslystna!

Angie Roger ha detto...

En katta är ljuvlig varelse, så graciös att man kan inte mer än smälta inför .. så även inför denna sköna skapelse som så väl beskriver hennes behov av frihet .. att så endast att njuta utav :)

Anonimo ha detto...

Steve Lando: "och där kvinnan kallas för sexmissbrukare för att hon haft sex med fler än en."

Jag hoippas det inte bara är jag som näärmast hulkar inför ett så larvigt uttalande där denne man tydligen är så otroligt mån om att fjäska för kvinnor istället utplånar allt sunt förnuft. De flesta kvinnor vill av egen erfarenhet inte ha fjäskande velourfjantar utan män som inte baserar sitt tyckande på vad vissa kvinnor VILL höra. Din enfaldiga kommentar kanske hade ngt fog år 1200 men är enbart enfaldig idag. Fjantarsel!!

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Hellre ridderlig liderlighet à la 1200-talet än patriarkal-paternalism à la, ditt, 1800-talet.

Anonimo ha detto...

Ja attan..så vackert till kattan!!!

Anonimo ha detto...

Mjauuu

Switch ha detto...

Steve, du är i din fulla rätt att ha en underdånig attityd till kattor. Många kattor vill bli dyrkade. Samtidigt håller din jämförelse mellan kattor och människohonor inte alls för alla kvinnor. Många kvinnor vill vara mer som hundar, underdåniga sin partner. De trivs med det och bör ha rätt att vara det i den mån det finns en man som vill dominera dem som de vill bli dominerade. Många män vill dominera kvinnor, och bör få göra det i den mån och på de sätt kvinnorna i fråga vill bli dominerade av dem. Och så har vi de jämställda, de som varken vill ha dominans eller underdånighet i sina förhållanden. Och så finns det de som vill ha det på ett av ovan nämnda sätt ibland, på ett annat av dem ibland, osv.

Det finns inget "så här ska man vara gentemot kattor". Det är bättre om var och en i sitt förhållande i varje stund är på det sätt som i just den stunden blir bäst för båda parter i just det förhållandet, vad det än är - så länge det inte skadar någon (som inte vill bli skadad).

Anonimo ha detto...

"Hellre ridderlig liderlighet à la 1200-talet än patriarkal-paternalism à la, ditt, 1800-talet."

Tummen up!