venerdì 12 settembre 2008

Six degrees of separation - FRA är BRA II - Genealogica XXIII

~
Skriver titlen på engelska, då FRA ej skall uppfånga svenska, men faktum är att jag via Google Analytics stadigvarande har sett att mina tidignyttjande titlar FRA är BRA samt Det positiva med FRA-behandlingen alstrar inläsningar via sökmotorerna, ty folk söker antagligen frenetiskt efter de fåtaliga positiva argument för FRA-lagen som kan tänkas va existenta.

Jag presenterar i dessa övertygande påvisningar om hur bra lagen är, för oss mindre etatismkära personer, men jag fann mig nu nödgad, som sociolog o statsvetare som jag är, att föra fram ytterligare positiva aspekter utav FRA då det ju med besked framkommit vissa sociogramiska synvinklar som, jag åtminstone, inte riktigt betänkt tidigare, jag erkänner detta, min fadäs. Jag väljer att göra detta i en speciell – om än här modifierad – spindelnätsdiamantsförande diktform, då det tyckes passande.






FRA
spaning ~ signaler
fundamentalister ~ folkvälde ~ fränder
fratenisera ~ socialiteter ~ identifiera ~ mönstra
nätverksceller ~ sociogram ~ microsociologi
forskning ~ kunskap
BRA








(bild från wikipedia)

Det är givetvis sant att lagens syfte absolut inte är att kartlägga var o en människa, samt dessas sociala nätverk, men:

Man kommer alltså kunna bevisa att jag Steve Lando – alias Osama bin Lando – allena är högst sex bugningar iväg från Osama bin Laden (eller någon annan nu levande anklagad terrorist), eller för den delen, USA:s president och hans högra hand, den svenska juntan.

Med tanke på att även chaufförer kan dömas för internering i vissa laginspirerade länder som därledes ändrade prejudikatet från Nürnberg, så är det inte ens sex steg emellan oss längre.

Det man inte förstår är att emellan mig och de riksdagsvalda, finns bara en röstande hand, om ens det (Fatwa), och jag vill inte dömas per association inför Europadomstolen för att dem har kränkt mina rättigheter, och utverkat terror mot befolkningen.

Så, kvarstår lagen, har jag ingen annan legal möjlighet än att utverka revolt.


/Capo di tutti i capi,
Frihetliga Rebelliska Arméen

interaktiv sigillstämpling:
























~

Sigillet finns förtjält kring i Treenigheten - Genealogica XXII.



1 commento:

johan wouters ha detto...

Jag håller med dig att FRA-lagen är bra,men är du helt seriös?

Morfarjohan
http://morfarjohansblogg.blogspot.com