mercoledì 10 agosto 2011

St. Thomas Aquinas Lando – Priory of Sion – Genealogica CIN

~
Sankt Thomas Aquinas, betraktas ofta som den främsta av de kristna teologerna og förtjänar givetvis ordentliga genomgångar, men jag sprang på nedan video som gör att jag får ta en snabb en, före mer ingångning sker

för att ta det väldigt kort samt centrerat så kan man citera någon internetsida:
se vidare The full wiki

St. Thomas Aquinas was born about the year 1225. The name Aquinas derived from the territory of his father, Count Landulf of Aquina, in the vicinity of Naples. The mother of Thomas was Theodora, Countess of Teano, and his family was related to the Emperors Henry VI and Frederick II, and to the Kings of France, Aragon, and Castile.

"He could have quartered half the kingdoms of Europe in his shield," wrote Chesterton, "if he had not thrown away the shield. He was Italian and French and German and in every way European."

man fångar delvis här i all hast in min släkts breda eurokulturella grund, men glömmer förvisso en del, som vanligt, hursom, det är inte av denna anledningen jag skriver detta här, utan jag råkade springa på denna Youtuben där personen ifråga som ligger bakom videon försöker göra sig lustig som man kan se, vadsom, man skriver i intron:

AN ANCIENT VENETIAN FAMILY, OF MEROVINGIAN ORIGIN, SHOWS TO US HIS PRECIOUS AND RARE HOLY CROSS.

notera att det mått vara min familj han åsyftar, det är min ätt i Venedig, som är av merovingisk ack widonisk, langobardisk, stam, släkt med Thomas, med det kulttypiska korset, og för att göra slutklämmen så är boken han bläddrar i ett exemplar av ovan Landos Thomas Aquinas skrift.


~



1 commento:

L ha detto...

När ska du så dina ättliga släkt vidare då? :)