giovedì 10 giugno 2010

Förbjud Fotbolls-VM

~


Ökning av akuta hjärtproblem under fotbolls-VM

Män
3,26
gånger fler

Kvinnor
1,82
gånger fler



förutom risken för huliganism, och kostnaderna därtill, så finns en hälsoaspekt med VM som många gånger om slår ut det svenska förbudet mot exempelvis proffsboxning, ehuru ej med anledning utav människors aktiva delaktning, utan snarare på grund utav deras empatiska nationalism, eller, psykopatiska patriotism












~

EM-kvalDunderheads, Angolansk huliganism

Sidenbladh, Erik, “Fler fick infarkt under fotbolls-VM”, i Svenska Dagbladet 31 januari 2008, s. 8.

Andra om: , , , , , , , , , , , ,

9 commenti:

Anonimo ha detto...

Du vill inget annat än provocera med ett sånt uttalande eller hur? För egentligen så hatar du fotboll och det stör dig att dina vanliga program blir inställda. Då hittar du en av dom löjligaste motiveringarna.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Nej så är inte fallet, förövrigt stör inte fotbolls-VM några tv-tittningsplaner för mig.

Anonimo ha detto...

om man har dåligt hjärta är det väl bättre att stanna hemma, och arrangörerna bör slänga ut alla huliganer. inte ska de som vill uppleva en spännande match lida för det… förbud finns det nog av

Anonimo ha detto...

Här tycker jag det passar bra med ett citat från Bill Shankly (legendarisk Liverpool FC profil): "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that.". Att fotbollssupportrar sköts i Somalia av barbariska islamister är en bra påminnelse om detta.

Jag förstår att det är inbördeskrig i det landet. Om ett gäng religiösa dårar höll på och detaljstyrde så mycket så skulle även jag göra uppror och ta till vapnen. Religion och politik hör inte ihop.

Anonimo ha detto...

Vart har du hittat de siffrorna? Det enda jag har hört är att det INTE blir fler hjärtsjukdommar och stroke under landskamper, trots upphetsningen.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

jag har inte tidningsartiklen till handa här o nu men det borde vara i pappersversionen utav ovan nämnd tidning. Om jag inte minns helt fel så rörde det sig om en ganska stor studie man gjort i Tyskland.

Jag hittar inte just den artiklen nu på nätet men hittar samma studie i en bättre artikel här:

http://www.wellsphere.com/heart-health-article/soccer-matches-could-yield-serious-problems-to-fans-with-heart-disease/659962

Anonimo ha detto...

Skulle inte bli förvånad om 90-95% av alla i riskzonen skulle få hjärtproblem om dom läste ditt inlägg. Därav borde du väl raderar det?

Anonimo ha detto...

Att bojkotta Vm kanske är lite väl hårt. Men annars gillar jag det du skriver, det tåls att tänka på. Har själv slagit sönder en dörr hemma, när Frankrike vann mot England (direkt efter Zidans mål). Mitt hjärta klappade fort under Nigeria-Grekland matchen, då jag ogillar Grekland.

Anonimo ha detto...

ehuru. snälla gosse sluta med ordet ehuru. bajsnödigare ord finns inte. fotbolls vm är ehuru av ondo.