domenica 9 marzo 2008

Ett personligt tack

~

ett personligt tack
till Mattias, alias Nalle Puff et al

för att ha puffat, påyvlat, inspirerat
mig att ta steget ut från poeter.se-land
där min ‘offentliga’ grund lagts

sidan höll ändå på att utvecklas
till något yttrandefrihetens nordkorealand
med missionering i vartenda hörn

med många stadiga läsare
känns att ny mark bör beträdas
lämna den ibland ingrodda kända ankdammen
för att istället andas i en ocean av ord

förvisso mer anonymt
men lungnare vatten
försegås som oftast av en orkan
og vem vet, vad som sen tornar upp

jag simmar så gärna i
en annan verklighet

en större helhet, än delhet
för det är i alltet vi verkar
med allt vad det innebär

så tack, ma amigo

~
Jag har placerat min blogg i Halmstad på bloggkartan.se

4 commenti:

Anonimo ha detto...

Tack, själv Steve!

Jag, hoppas och tror verkligen att bloggformatet är något som kommer passa dig som handen i handsken.

Det ska bli kul och spännande att få följa med i din blogg.

Önskar dig lycka till Steve!

Mattias (Nalle Puff)

Utsikt från en bänk ha detto...

Kul, Steve! Och lycka till.
Framförallt tack själv för att du puffar vidare...

Mr Lindemann ha detto...

Ja, i ankdamm trivs de som inte kan med lite internationella tanakr som får den klokes hjärta att banka, även så en kosmopolitisk anka

Anonimo ha detto...

Jaa det har varit tomt på poeter.se den senaste tiden.
Men nu när jag funnit dig här så ska väl inte det vara något problem längre.

all lycka!