lunedì 6 settembre 2010

Tidig våldtäkt

~
See god dagh min gambla goda wäninna
Jomen hejsan

Gudh wari lof iagh nu råkade tigh rätt här ok medh helso sampt sundheet begåfwat, tu fagra qwinna
tack snälla, för dina hedersamma ord, jo jag mår fint, hur är det själv?

Åh Gudh wälsingne tigh medh helso, goda wällmågo, men sägh migh, hwar har tu warit så länge, i mit lefwat? Iagh haar nu icke sedt tigh på tiu åhr.
jag har levt mitt liv, iväg härifrån från denna gamla hålan

Talte icke så mykke, thet war långe sädan wij taltes wijd, kom här in på månlyktan, wij måge taga oss en gång dräka ok ytterligare smakas wijd
va fan säger du, här skall inte smakas något!

Kom här ok smakas wijd, talt iagh! Kom spasera med migh en stund, gör migh beqwem
piss of gubbjävel

Kom först ok få något till besta, sädan må iagh allt gåå
passa dig jävligt noga (tar fram tårgas)

Tu bitska, ta migh skam, iagh årkar allt medh en tåår, thet haar iagh hört af min fader
vaddå tycker du jag skall tycka synd om dig nu din sate

Kom här nu, iag tycker iagh fåår en sådan lust, will hiöra thit skriandes sång, drikka thit frijska blot, kuken skall allt gå thig i diup boten, wäl skött ok ansatt, ymnoga sköka, iagh mindes allt thin trångha skiöte, merre tort än tu skulle troo

Nessun commento: