martedì 26 novembre 2019

Matriarkist et Gynocentrist

 
som statsvetare samt sociolog så vet jag naturligtvis att modern politisk feminism handlar om jämställdhet samt genusneutralism, men själv vill jag egentligen leva i en matriarki där all - eller åtminstone all avgörande - politisk, juridisk, ekonomisk, samt annan, makt besitts utav kvinnan

i mitt privata förhållande så säger vi utåt sätt att vi delar på allt jämställt, förutöver till de närmaste vännerna som vet mer förståss, men i verkligheten så är det jag som i princip gör alla sysslor som traditionellt setts som kvinnogöra, städar, lagar mat, handlar, hon styr vår gemensamma ekonomi ock jag lyder henne in i minsta detalj.

Vi båda fokuserar på att frigöra henne på alla sätt och vis, att få henne att njuta, gällande sex, sinne, känslor som liv, materiellt som emotionellt, så högt maximalt som det bara går

i detta ligger även att jag uppfyller hennes önskan om total trogenskap og monogami från min sida, samtidigt som hon lever aktivt polyamoröst, så kallad polyandri

detta är ingen klagan, jag vill inget annat än att behaga, betjäna, samt bestödja, jag finner stor lycka samt fulländning i det, för mig, är det naturligt

att kvinnan skall komma främst, få sättas först
i alla för henne gynnsamma lägen

så jag måhända ej får kalla mig feminist utifrån den normativa värdenormen
men gynocentrist ock matriarkist, det är jag så väl














~
 

Nessun commento: