giovedì 31 marzo 2011

Avsked

~
jag måste lämna mitt avsked
jag får ej vara här mer
jag kan ej vara här mer

känslor
för starka
kärlek
hat

min själ är mördad
tillintetgjord
förringad
försakad
dömd

en natt
för några nätter sen

livsbandet avhugget
kollapsad
tillintetgjord
förgjord

jag måste lämna mitt avsked
jag får ej vara här mer
jag kan ej vara här mer

du kräver mycket
du är krävande
jag gör allt för dig
förutom att såra dig

något stämmer ej
något är fel
vilket är stämmande

jag kan inte vara här
jag borde inte finnas
inte existera
jag bör inte vara

jag lämnar mitt avsked

till allt
till alla
men speciellt

till Dig

Ciao!

eller ja,

vi säger bara

arrivederchi

a domani

då vi kan mötas igen
som älskande vänner

om du nu så vill?

~





+ AvbönVägkorsningen, Jag, Beslutat avslut

Aft
Andra om: , , , ,

Nessun commento: