sabato 15 gennaio 2011

Min musa Maria V

~
du är den som via Din innerliga magi fick mig att börja skriva,
du är hela epicentrat för mitt skriveri

du är den som ligger bakom mina kärleksalster,
du är den, som ger mig min obeskrivliga önskan om Dig,

genom att bara finnas till

likt Erato, är Du en gudinna, åtminstone för mig, din själ, denna åtråvärda skapelse, obeskrivelig som få, att röra, dofta, smaka, dig, är att nå paradiset, gudfruktiga Du

jag vet bara, att hela Du, är magi, du andas poesi
du utlyser själslighet, skönhet, kärlek
eroromantik

likt jungfru Maria, tackom vi så hvad du oss givom
din entitet

jag kan ehuru ej, en sanningsenlig bild av dig ge, du är för mig, obeskrivlig i din skapelse, mina känslor för Dig, går ej att i ord bekläda, mina känningar är mig obestigliga

jag kommer ehuru, för evigt att försöka, kärleken från min stämma, från min själ samt hjärta, du förevigt kommer hava

med ren kärlek från mig, till Dig,
min Erato, min musa, Maria



~




+ Cappella Lando - Min musa Maria IV, Homo sapiens biblica femina - Min musa Maria

Andra om: , , , , , , , ,

Nessun commento: