domenica 31 gennaio 2010

En bonde

~
som bör avlivas.

Aftonbladet

~

1 commento:

A-K ha detto...

Nu är jag ju emot dödsstraff - vilket jag vet att du också är - men jag förstår varifrån orden kommer. Den där innerliga ilskan, sorgen och vanmakten man känner är enorm... Han - och inte bara ägaren, utan även alla de som arbetar för honom och dagligen hanterar djuren på detta sätt - borde i alla fall få smaka på sin egen medicin. Jag blir så oerhört ledsen när jag ser sådant här. Vi vet att det pågår i större och mindre skala varje dag runt om i världen, men ändå orkar inte de flesta höja sina röster och ställa sig på djurens sida - utan det stora flertalet blundar stenhårt, tiger och knatar i väg till mataffären och köper sitt färdigpaketerade kött och sina mejeriprodukter i fina och färgglada förpackningar och låtsas att livet är lika färgglatt och glättigt - för alla. Suck.