giovedì 7 gennaio 2010

Aliena-Siena

~
drömmarna mina
de är så verkliga

drömmarna mina
de är så tydliga

livet går vidare
men verkligheten blir otydligare

drömmarna mina
från insidan mig frodas

ut spirar livet
drömmarnas liv

som mig från verkligheten tar
infångar mig till drömvärlden
som jag behar

svävar från verklighet
till dröm

när dröm
blir verklighet

från mardröm
till lycka

till vishetens källa
som i drömmen gälla

där man lyckan kan möta
där man själens fulländning kan söta

~~

Ja, jag kan inte låta bli...
Sådan är Steve
- fötterna på jorden,
skallen i den vackraste av himlar

*ler*
du skall inte låta bli
ditt rimkunnande är ju som hämtat från en encyklopedi

gla'
är ja'
att se
dig le
:)

du e skoj
man mycke ploj
o flera leenden
man av dig erfår i många hänseenden

o boj, o boj!
det är ett bra inseende
att man kan behöva ett leende
och lite skojsam ploj
mitt i livets stoj...

under livets plöj
man ack lite sörj
får sig ögonböj

men du Aliena
jag hoppas du idag mår prima
för du o ja, vi kan väl ta en illegitima
tripp till cituad di Siena

eller vad säger du?

~~

drömmarna mina
de är så verkliga

drömmarna mina
de är så tydliga

livet går vidare
men verkligheten blir otydligare

drömmarna mina
från insidan mig frodas

ut spirar livet
drömmarnas liv

som mig från verkligheten tar
infångar mig till drömvärlden
som jag behar

svävar från verklighet
till dröm

när dröm
blir verklighet

från mardröm
till lycka

till vishetens källa
som i drömmen gälla

där man lyckan kan möta
där man själens fulländning kan söta

ja, det måste så va
la bella Italia

~



+ Livets fängelse

Andra om: , ,

Nessun commento: