mercoledì 24 dicembre 2008

Homofoba medier

~
följande tidningar håller med påven och menar att homosexuella handlingar är av ondo, och därmed ser min postade bild/skrivelse Jesus Hälsar God Jul som antagligt kränkande för de messiastroende varvid de censurerade länken:

Dagbladet, Aftonbladet, DN, Dagen, SvD, VG.

De beter sig som om vi vore i Iran, Saudiarabien, Nordkorea, eller Kina.


Följande tidningar förstår sig på vad yttrandefriheten innebär:

Politiken, De Telegraaf, Público

det är bra tidningar, en eloge till dem.

av en ren händelse är ingen av dem nordiska

~


Se även t.ex. mina Det är helt korrekt, den i sammanhanget påpassliga Uppståndelsen - Min musa Maria II, samt Att ta avstånd från rasism

Läs även andra om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 commenti:

Anonimo ha detto...

Jag trodde allt som var PK publicerades. Särskilt när
det handlar om HBT-frågor.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Jag håller med dig, jag finner det underligt att man väljer att bortcensurera en sådan länk. Den enda anledning jag kan finna till själva censureringen är att man är intellektuellt befriad och inte inser att man genom sin handling beter sig icke-PK.

I praktiken väljer censurartorn emellan att vara PK gentemot HBT-frågan, eller i likhet med muhammedkarikatyriskt yttrandefrihetsspörsmål (fast då jesus), mot kristna fanatiker.

Tragiskt att man väljer att smeka sinnet hos kristna fanatiker.

I verkligheten är det dock nog så att man gärna i teorin ställer sig bakom yttrandefriheten och dess principer, men att man i praktiken inte klarar av att handla utefter den.

Hyckleri, helt enkelt, även det PK i Sverige (bl.a.).