lunedì 31 agosto 2009

Himba-germanska kontakter

~


för 105 år sedan stötte himba på germaner
då önskade Herr Trotha folkmörda dem
1900-talets allra första folkmord

nu är svenska statens utsända där
ger dem lite majs

~


16 augusti 2008 bad Tyskland om ursäkt för sina koncentrationsläger, sitt slaveri, samt genocide.

Emedans SVT gör samhällsnyttiga teveprogram.

Afton, SvD, SvD, SvD, DN, DN

Se även min Caixa pirata, likväl om Namibia, samt exploatering.

Kolla även in gotens berättelse om CB som åkte till Borneo.

Andra om: , , , , , , , , ,

~~~Från Arkivet~~~

080831 - Jämlikhet.

~

5 commenti:

Runa G ha detto...

Grubblum, tankum med arminen under hakum – glo-um, glo-um!

Och varfum, o tidum, o bakfyllerum; ja låtum oss slutum drickum
innum spritum skolen fördärumen oss allum: um, um, um…

Vad säger du, Landum? Hur stod de ut, die alte Poetum?

Negrer är fula ha detto...

Din bajskorvsliberalism förvånar mig på det sättet att när (inte svenska statens utsända) ett privat bolag på uppdrag av SVT gör en deal med några negrer som negrer tycker är bra, då duger inte dealen bara för att en tredje part vid namn lac (troliga byråkrater) tydligen ska ha sin del.

Sedan kan man ju fråga sig om negrerna överhuvudtaget borde få betalt bara för att man råka filma dem, mig är det ingen som betalar när jag råkar hamna på film, fast det är klart så jag ingen neger heller och det känns ju bra :D

P. ha detto...

Varför skriver du "emedans"? Det heter till att börja med "emedan" och det betyder inte "medan", "under det att", utan "eftersom".

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Jag tittar i en ordbok här och ser att där står både ‘emedan’ som ‘medan’ som synonymer, båda är erkända som stavelsevarianter av samma sak, dessutom härrör ordet från det fornsvenska mædhan. jag vet inte hur man gör i andra delar utav Sverige men här nere där jag bor sägs nog oftast ‘emedans’, kanske är detta ett sydsvenskt fenomen för i danskan finns t.ex. ‘imedens, medens, mens’.

Så, jag skriver så för att jag säger så, samt för att det är fullständigt korrekt:)

Nalle Puff ha detto...

Det är nog ett sydsvensk fenomen det där med "emedan".

Ty jag har precis fått smisk på fingrarna av nått norrländskt helvete om precis samma sak.

Iofs sig så skulle jag aldrig skriva "emedans", utan bara "emedan" men helt klart att vi hemmavid skulle kunna säga "emedans" istället för "medans".

Din rasistiska skrivelse är ju i all sin dumhet bara att skratta åt.