mercoledì 7 aprile 2021

Venice canals by gondola in silence of the night




















2 commenti:

Mattias Svensson ha detto...

I min oändliga godhet och i mitt storslagna tålamod ska jag för sista gången kasta lite pärlor för svin. Fast låt mig först säga att det beklämmande att se en individ som kunde ha varit en jeevan sethu istället hänge sig liv åt materiella önskemål och runkfantasier. Inte okey någonstan.

Hur som nu var det ju skithålet Venedig beläget i en dypöl jag skulle skriva lite om.

Träskhållet är i sin historiska ynkedom inte ointressant ur en ren svensk synvinkel. Det var nämligen så att detta ynkliga skithål och de ynkliga skitmänniskor som där bodde var belägget mellan två stormakter.

Bysans och Frankrike som de parasiter man var i Venedig gjorde man sig själva neutrala också spelade man alltid ut dessa två motpoler Frankrike och Bysans.

Guldet flödade in i Venedig också när Bysans så föll samman gick det usla folk på ett plundringståg mot Bysans. Bla stal man ett antal bronshästar från Bysans som man lät ställa upp vid Markuskyrkan i Venedig.

Det intressant med är att det finns ett litet skitland i Norden som en gång var storslaget men numera mest är att betrakta som gycklarnas, materialisternas och globalisternas marknad som alltid varit belägget mellan olika stormakter och ofta lekt neutrala men alltid varit redo att hugga kniven och gå på plundringståg mot den besegrade.

Detta lilla skitland styrs av en liten vidrig clownfamilj som heter Wallenbergs och dessa svin Wallenbergs har faktiskt låtit sätta upp exakta kopior på dessa hästar som folket eller snarare finanssvinen i Venedig en gång stal från Bysans.

Skithålet Venedig är som Skithålet med andra ord, och den typen av skithål med sin stulna prakt och lånta fjädrar imponerar inte på mig.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Blasieholmstorg

Mattias Svensson ha detto...

Skithålet Venedig är precis som skithålet och dypölen Stockholm med andra ord.