mercoledì 2 febbraio 2011

Drömmerier

~
drömmen förde mig hän
jag vet ehuru ej varthän

hamnade i skuggan
till kärlekens källa
fick ej i den mig sälla
hänvisade mig istället till bryggan

drömmande lade jag mig däruppå
drömde om drottningar o gudinnor
om vad då, det ej ju er angå
men inte var de nunnor
om man säger så

drömmen förde mig vidare
låt oss så titta lite närmare
bryggans belägning, ut i en fjord
är som smidigt samt smort
för min dröm
som ju var alltigenom skön

bryggan i en fjord
ja bilderna mig vaskas upp
likt saltet vid dess strand

vaknar så upp
traskar återigen till kärlekens källa
berättar om min dröm

vi levde lyckliga därefter
safterna från ditt inre
jag så fick smaka

eller åtminstone fyra utav dem
för i treenigheten som blev därtill
fanns allena plats för en till

~




+ ErotikdrömmarNatten som var, EroReligioSenryu

Aft
Andra om: , , ,

~~~Ett år sedan~~~

- Självmordsbenägen älg.

~

1 commento:

Angie Roger ha detto...

Ja, vad vore livet utan sköna drömmar,..här underbart förtäljt