martedì 27 agosto 2013

Förtrycket


ditt beteende
dina antagande
dina påståenden
din argsinthet

förtrycker mig

min personlighet
mina känslor
mina viljor
mina önskningar
mina tankar
min identitet

ett ständigt förtryck av mitt jag, mitt själv, mitt mig, mitt innersta

jag förtrycker ej ditt jag, ditt själv, ditt dig, ditt innersta
utan låter det utleva, utefter din viljas val
för det är kärlekens ideal

förtrycket utav mig
leder till upproriskhet, irritation hos mig

för att inte säga ogillskap av dig

mitt individuella pathos är starkt
har så alltid varit
inget jag tänker ändra på
det hade varit att dra ner ridån
då jag är individualist
i själ o hjärta
i enlighet med mitt ethos

får jag inte existera
vill jag inte existera

så något ’oss’

ja det kommer sannerligen
ej att existera

oavsett kärlek
eller ej

oavsett om vi skiljes åt
eller ej
























~


~~~Fem år sedan~~~


~

1 commento:

Nalle Puff ha detto...

det där är ju bara prat, du har ju kommit hit, till det som är mitt, där jag är född, där jag har vuxit upp och sedan stenålderna alla mina FÄDER FÖRE MIG, dt ska gå till mina barn och deras och deras och deras, och du har kommit hit för tala om för mig, hur jag ska leva, tycka, anse och tänka, du har kommit hit och talat om att jag gör fel bara genom att vara och existera, du har ingen rätt att komma till det som är mitt, mina fäders och mina barns och ställa de villkoren, och gör du ändå det, då får du räkna med mitt förakt, mitt hat, och slutligen mitt våld tills den dag du försvinner från det som är mitt

det är vad det handlar om, allt annat är bara pk-skit från de dumma eller propagandatal från j-d-r-a...