giovedì 19 marzo 2009

Från Arkivet 080319 - L'Énergie amour

~
Ja, vanligtvis brukar jag bara framplocka en enstaka utifrån arkivet, ett år bak, men för att sprida lite extra positiva energier som motvikt mot de snar sadistiska som här innan idag framfördes, så kör jag en annan stil av idag.

Den viktigaste jag hänvisar till för läsning är den syllababeräknande Dalai Lama VI-influerade amouristiska skrivelsen Din entitet, men för att påstrida förgänglighetens evighetsspörsmål i den buddhistiska filsofin får även Jitarazun av samma dag låtas komma fram. Även väl att betänka i förhållande till offren, samt alla andra, för vissa sadistiska handlingar, eller i övrigt för de som känner sig i behov av att ha kontroll över situationer, oavsett hvad.

Av en ren slump noterade jag att även den tredje - och sista - jag lade den dagen var buddhistiskt relaterad samt att alla dessa tre, denna inklusive, passar in i tankegången som här framförs, så have a look här med, Snöpta mandariner.


Och som total motsats till maktkontrollbehovet som vissa har så framförs en fjärde, ej datumrelaterad skrivelse, vilken samtidigt är en av mina egna favoriter, Erobuddhistisk kärleksfilosofi.

~

Med dessa energier riktar jag även en läsvärdslänk till den behjärtade Mischa Lee.

~

Olika mediala exempel, på samma abstrakta sak: Afton, Dagen, Politiken, Klikk, SvD, DN, DN.

Andra om: , , , , , , , ,

Nessun commento: