venerdì 13 giugno 2008

Sverigedemokrat är lika dum som Sverige

~
man kunde inte annat än att le,
med skadeglädje i hjärtats lenhet

när sverigedemokrat röstar för moské
precis som Sverige rösta i valfångstmanéer

med valfläsk man går till val
med tjockskalle man röstar i politisk sal

oturligt för valarna, turligt för muslimerna,
og allsom varigt för väljarna, deras

när skall Sverige bli hjärncellsvant?

~


Politicum idiotica: SvD / Helsingb. Dagbl / Trelleborgs Allehanda / samt Ystads delika / Dagen / o sist DN, Befria media, Johan Persson
Valfalsarium: SvD, Markattans djungel, Språkförsvaret

Läs även andra bloggare om , , , , , , , , , , ,

5 commenti:

Anonimo ha detto...

Insiktsfullt..gillade ordet "hjärncellsvant" /M.M.

A-K ha detto...

Ett feltryck kan få goda konsekvenser - hehe, surt sa räven -, men också synnerligen tragiska sådana som i fallet med valjakten. Angående din sista fråga: Aldrig?

Tobias Struck ha detto...

Tjena Steve. SD är inte mot dolda moskéer, utan bara när de förändrar den ideologiska bilden i det offentliga rummet, som med minareter och liknande. DN har som vanligt plockat bort min twinglylänk, som DN brukar göra när jag exponerar deras förminskning av SD eller konkretiserar den paradox som muslimsk massinvandring och integration innebär. Du kan göra dig lustig, men du är lurad, det kan väl inte kännas så kul för en smart kille som du, eller? Massinvandring är till för ökad konsumtion utan inflation. DN är elitens propaganda. SD är Sveriges enda svenskvänliga parti.

S.A.I. Steve Lando ha detto...

Här får du va kvar Tobias!

Jag blir inte lurad, då jag ju är en smart kille, så min förklaring är, att min lilla lustigskrivelse bygger på informationen given i artiklarna jag anför, inget annat:)

Anonimo ha detto...

Media skrålar för fullt i multikultimistluren att Sverigedemokraterna skulle röstat ja för ett Moske´bygge i Karlskrona. Men hur ligger det till egentligen? Så här förklarar Richard Jomshof på sin sida:

Det kan vara på sin plats att informera om att ordinarie ledamot Per Björklund inte var där i går, utan det var ersättaren som gick in, och han var tydligen inte uppmärksam nog.

Jag har också läst igenom artikeln i BLT och finner den ganska luddig. Förutom att journalisten i fråga inte klarar av att citera undertecknad korrekt, så framkommer det ingenstans i texten att det endast rörde sig om en detaljplaneändring och inte ett färdigt bygglov. Detta för att möjliggöra, vad jag förstår, en eventuell försäljning av lokalen. Dessutom ska detaljplanen med stor sannolikhet ut på remiss.